Orang Yang Mencintai Kamu…


Share on Tumblr Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu dihati dan dimatanya hanya ada kamu satu-satunya.

Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’, ‘Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, ‘Good Nite’ dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS- nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

Jika kamu menyambut hari ulang tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak- tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. Dan saat itu, matanya pasti berkaca. Kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kgemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

Jika kamu mengatakan akan pergi kursus atau menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila kursus atau ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, jauh dihati?’

Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang tidak masuk akal seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu (merinduimu).

Orang yang mencintai kamu kadang- kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi. Orang Yang Mencintai Kamu…

16 Komen:

Tanpa Nama berkata...

i really think i fall in luv with him, he is my best friend actly..kwn da 7thn kot
tp i dunno ape perasaan die sbenarnye..
die salu msg.. we keep contact thru sms for years..
die xpenah ade girlfren, me too never hv a bf~
almost every nite he will sms me..
n tiap kalu die x dpt tdo, or terjage dr tdo di tgh mlm...he will give me sms..
tp die mmg orgnye pemalu..
kdg2 ade jgk die sms "lap u", "miss u", or "yang"..
tp i thought die bgurau aje..
xtau la die nih ske berkawan aje or he really do love me..
i dunno..shud i wait for him?
ahhhh....

Tanpa Nama berkata...

pintu hati sy dah lame tertutup sejak 1 peristiwa hitam berlaku...tetapi setelah bertahun terkunci,kini terbuka apabila tidak sengaja rasa kasih pada seseorang tiba..tapi saya cuba mengawal..saya tak mahu memiliki diri dia..sebab sy taw kekurangan sy..tp..cukup..sy menyanyangi dia..walaw dia bukan untuk sy..itu lebih bererti..kerana apa yang sy taw sy cintakan dia kerana Allah...jd..sy redha seandainya bukan dia yg di cipta untuk sy...tapi cukup sy katakan sy ikhlas cintakan dia..wlaw 1 hari nanti xkesempatan memiliki die....

mohd razif rahmat berkata...

em..assalamualaikum semua.saya cume ingin bertanya.betulker telefon 100 kali sehari tandanya saya mencintai seseorang.tapi kenapa saya disalahkan pula.kenapa saya dituduh menggaggu pula.salah ke saya hanya kerana saya merindui dia.saya teringat akan die tiap saat.ah..kejamnye dunia

Tanpa Nama berkata...

emmm bila kita mencintai sesorang kita sanggup mengirim sms berberapa kali ...namun orang yang kita sayang tak pernah mengerti sms yang kita kirim dibalas dengan maki hamun...bila kita call di tengking .......makin hari cinta makin hilang rupanya ..ada orang yang ketiga ....harap balasan untuk orang yang tak berperasaan .....memberi cinta palsu

Nurazlin berkata...

urm...mungkin org tu x sedar betapa pnting anda dlm hidup dia..andai cinta itu betol2 ikhlas..buruk mna pon dia melayn anda,tntu cinta itu xkan pernah lupus dr ht anda..sy akui,sy penah melakukan ksilapan sprt yg anda katakan itu,namun kini,sy menyesal,tp peyesalan sy dah tiada gunanya..n cinta sy x pernah berubah walaupon dia curg pd sy dan sentiasa amek kesempatan...krn cinta sy tulus utk dia...dan tiada saper dpt menggntikan tmptnya di ht sy...and to Ahmad Faidzal Abd Rashid,sy mnta maaf kalo dulu sy melayan awk dgn trok...tp skrg sy sedar,cnta sy hnya utk awk,walau apapon yg awk lakukan pd sy,cinta sy pd awk xkan pudar...krn inila cnta sejati...

Tanpa Nama berkata...

aku pon pernah rase bnde yang sama..ak x taw sama ade die syg kat ak atau ape..yang pasti cara die mlayan ak mmbuatkan ak merasa die mnat kat aku..tp ak xleh nk kate ape..die lelaki dan bagi aku dia yang harus memulakan dulu..apa yang ak tau die x pernah kapel n sama gak ngan aku..tp cra laynan die dan pnggilan die trhadap ak mmbuatkan ak terusik..msg2 die jge seakan2 mnunjukkan perasaan die terhadap ak..walau ape pon y terjadi ak akn ttp mnanti dgn sabar..

Tanpa Nama berkata...

kadang-kadang bayangnya menjelma,namun aku tahu aku bukan dlm ingatannya...seyakin mn hati ini utk berbicara merinduinya begitulah sucinya hatiku menunggu,namun andainya tersurat dan tercipta pertemuan itu utk ku....akn ku temui jua..

Tanpa Nama berkata...

saat ini aku menyintai sidia...
walaupun ku tahu dia telah menpunyai kekasih hatinya...
tak mengapa bagiku...asalkan dia bahagia bersama kekasihnya.
itulah kerbahagiaan ku..

Tanpa Nama berkata...

bila rindu sms menjadi penghubung..
walau tak dibalas..rutin itu tetap ku lakukan..
wujudkah aku dlm hatinya
andai hnya aku yang mengimpikan kebahagian
apakah penantian ini akan jadi sia-sia
aku sndri tak pasti..
hampir 4 thn.. apakah aku ditakdirkan utk memendam rasa hingga akhir hayat..
mnyintai pada insan yg tak pernah menhargai diri ini.. :(

jiwa.lalat berkata...

ni mesti pompuan sume ni kt atas.huhu.tanya je terus kn sng, pkila org ke3(tips fadilh kmsah)

Tanpa Nama berkata...

kdg2 laki ni ada prnsip.. dorang nak kejar matlamat dorang dlu n then bru nak pk pasal cinta. selalunya jenis2 ni yg pnah kecewa laaa... kpd gurl2, korang juz kna sabar ckit. korang cba bg kiasan2 ckit kat boy yg korang minat tuu.. msti da respon pnya. tp kalo dh lanjut usia tu, tros trang ja ngn boy tuu.. x salah kalo prigi yg cri timba sebab kdg2 gajah yg besar pn g cri cari tikus utk mnta prtolongan..

Tanpa Nama berkata...

now i releaze that he really luv me,even thought he nver say to me that he luv me,but i know he asshamed want to tell the truth...i appriciate that...

Tanpa Nama berkata...

says : xsangka yg ad 0wg yg begtu sygkn sy..
sgup bebuat apa p0n pda sy...hya utk buat sy tersenyum..
sy xpasti sma ad sy syg 0r x kpd dy..
sbb d hati sy ad 0wg lain..
tpi 0wg yg sy syg 2 tlah pergi tglkn sy...tpi sy xpnh pts asa berdoa agr dy kmbli pd sy..
tpi 0wg yg syg sy ney xpnh tglkn sy..
sntiasa ad nan sy..
mendengar cerita2 sy...
dn skrang sy pasti 0wg yg sygkn sy bley membuatkn sy bhgia..
kerna..
owg kta lebih baik kta hidup nan 0wg yg sygkn kta bkn kta sygkn 0wg e2...
sbb 0wg yg sygkn kta xkn skitkn aty kta...tpi 0wg yg kta syg xkn rasa apa yg kta rasa kn...
dan tnpa sy sdr sy da mula sygkn dy..
spt dy sygn sy..
insyallah klu d izinkn tuhan..
sy akn bhgiakn dy hingga nafas sy yg terakhir..
kerna selama ini dy xprnh tglkn sy..

Tanpa Nama berkata...

dye dh tgglkn sy...akhirnye hbgn ni t'putus jgk...sy t'lalu cintakn dye..camne nk lupekn dye??sy dh cube..tp sy tk mmpu..hmpir stiap hari nmpk dye ngn gf bru dye..pnh ke dye t'fikir ape yg sy rse??smpai bla sy mmpu tuk b'tahan...i want to be hepy bcoz he's hepy..but how can i be hepy knowing i'm not the one making him smile...

gps.net17 berkata...

untuk yang membuatnya, aq ucapkan banyak terimakasih...

Tanpa Nama berkata...

lelaki klu kecewa terus cari lain... mg haram betul...
lelaki mg xleh caya langsung..pelakon no 1...
prinsip aku: klu lelaki boleh buat, pmpuan pn boleh... jd jgn salahkan pmpuan klu dia buat pada laki tue camtue... okey, nasihat nie utk lelaki...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.