Makna Cinta


Share on Tumblr Hanya mereka yang pernah melaluinya pasti menyatakan betapa indahnya meneroka dunia cinta.

Yang gagal pula barangkali serik untuk meneruskannya buat kali kedua. Namun kepada mereka yang suka memburu cinta, istilah tewas, kecewa, pedih atau terluka tiada dalam kamus hidup mereka.

Sayang, cinta, kasih, suka atau obses kepada seseorang adalah elemen yang tertera dalam dunia perkasihan. Anugerah cinta adalah nilai yang tidak terhitung kerana di dalamnya terkandung pelbagai perkara yang memungkinkan anda bertemu dengan pelbagai rencah dan ranjau berbisa sebelum akhirnya menemukan cinta sejati.

Mungkin perasaan sedemikian pernah atau sudah anda lalui tetapi bagi yang baru pertama kali berdepan dengan perasaan dianggap aneh itu, ia mungkin satu pengalaman sukar ditafsirkan.

Hayati makna yang terkandung dalam kata-kata menyukai, menyayangi, mencintai atau apa saja yang berkaitan dengannya sebagai panduan.

Saat kau menyukai seseorang, kau ingin memilikinya untuk keegoanmu sendiri.

Saat kau menyayangi seseorang, kau ingin sekali membuatnya bahagia dan bukan untuk dirimu sendiri.

Saat kau mencintai seseorang, kau akan melakukan apa saja untuk kebahagiaannya walaupun kau harus mengorbankan jiwamu.

Saat kau mencintai seseorang dan berada di sisinya maka kau akan menggenggam erat tangannya.

‘Suka’ adalah saat dia menangis, kau akan berkata: “Sudahlah, jangan menangis.”

‘Sayang’ adalah saat dia menangis dan kau akan menangis bersamanya.

‘Cinta’ adalah saat dia menangis dan kau akan membiarkannya menangis di pangkuanmu sambil berkata: “Mari kita selesaikan masalah ini bersama-sama.”

‘Suka’ adalah saat kau melihatnya kau akan berkata: “Ia sangat tampan dan menawan.”

‘Sayang’ adalah saat kau melihatnya dari hatimu dan bukan matamu.

‘Cinta’ adalah saat kau melihatnya, kau akan berkata: “Buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan padaku.”

Di saat orang yang kau suka menyakitimu, kau akan marah dan tidak mahu lagi berbicara dengannya.

Di saat orang yang kau sayang menyakitimu, engkau akan menangis untuknya.

Di saat orang yang kau cintai menyakitimu, kau akan berkata: “Tak mengapa, dia hanya tak tahu apa yang dia lakukan.”

Di saat kau suka padanya, kau akan ‘memaksanya’ untuk menyukaimu.

Di saat kau sayang padanya, kau akan membiarkannya memilih.

Di saat kau cinta padanya, kau akan selalu menantinya dengan setia dan tulus.

‘Suka’ adalah kau akan menemaninya apabila itu menguntungkan.

‘Sayang’ adalah kau akan menemaninya di saat dia memerlukan.

‘Suka’ adalah hal yang menuntut. ‘Sayang’ adalah hal memberi dan menerima.

Cinta adalah hal yang memberi dengan rela.


Makna Cinta

53 Komen:

puteri berkata...

aku syg kt dia..sgt2 syg. tp aku kena lupakn dia. sbb dlm hati dia sudh ada yg mengisi. mmg diorg xde hubgn yg kuat tp aku xske jd org yg ke-3 dan hncurkn hubgn tu.

awk, sy syg sgt kt awk...sdih sgt coz terpksa lupekn sume yg sy rasa saat ni...moga awk dan dia bahagia slamnye.

Tanpa Nama berkata...

yea..cinta dtg dan pergi..tp bg aku,bile dah alaminyer,barulah tahu betapa skitnyer bile disakiti..semua yg berlaku bkn kehendak aku..aku menyayangi DIA sepenuh hatiku..smpaikan hal perkhwinan pn dah borak2..tp..DIA pergi tinggalkan aku tanpa sebarang kate..dan alasannya,aku terlalu baik utk die..dan dia jht utk aku...munasabah ke alasan tu?setiap org pasti perlukan perubahan,kite perbaiki la kelemahan yg ade..bknnye pergi meninggalkan aku sebegitu rupe..Hancur luluh perasaan aku wktu tu..Bayangkanlah,baru je balik dari kursus,tetibe jadi camtu..sedih sgt...Mungkin ade hikmah di sebalik yg terjadi..aku terpksa terima dgn redha w/pn dlm keterpksaan...

Tanpa Nama berkata...

abg, ayg benci abg! ayg mrah dgn abg! ayg x suka abg!

sbb, I LOVE U VERY MUCH!!!! ya ALLAH, jka dia benar utk ku, dkatknlh htinya dgn hti ku. AMIN..

sh3poet berkata...

keren bgt aku suka bgt ma tulisannya karnna aku termasuk orang yg mengagumi Cinta....cinta itu adalah anugrah saat kita mencintai orang dgn sungguh2 kitaakan merasa bahagia jika dy bahagia waalaupun dy bsanding gdn yg kain kita akan tetap menunggunya dgn setia...dan kita akan mrasa menang jika kita mau bersabar menuggunya....karna cinta itu indah walau terkadang membuat hati ini teriris .... tapi kita akan tetap btahan demi cinta itu....

sh3poet berkata...

keren bgt cinta itu memeng terkadang menyakitkan tapi...itulah proses mencari cinta yg sesungguhnya yg haruzz kita jalani ... jika kita zudah brani jatuh hati maka kita jika haruzzz brani mengabil resiko yaitu.. merasakan sakit hati... cintamu akan menjadi sejati jika km mau btahan dan bsabar mencintainya.. menantinya dan menunggunya.. walau dy tlah bsama yg lain jika km mampu bsabar maka kam akan menjadi seorang pemenang... walau dgn akhir yg menyedihkan karna dy tetap memilih orang lain....maka itu tetaplah btahan dan jgn pnah nhenti mencintainya meskipun dy tak bsamamu lg meskipun km tlah bsama yg lain keeeyyyyy...

Tanpa Nama berkata...

skng aku sdg mnjlinkn hubgn cinta ngn die yg aku syg....pd aku die lah sgalenye,kdng2 bile die mrh aku, aku rase mcm aku dh xde sape2 kat dunie ni....wlupn die ckp die xmrh aku,tp aku dpt rase mmg die mrhkn aku....hmpir 4 thun kami bercinta. seperti org lain, kami jg berharap hubgn cinta kami hinggake hujung nyawa..di mne kami dpt merasai alm berumhtgga, mnjd mama dan papa pd ank2 kami, serta opah dan atok pd cucu cicit kami...insyaAllah....cinta mmg indah, tp aku x pnh leka, aku ttp jlnkn tggjwb aku sbg seorg pljr institut pengajian tggi..aku akui mmg terlalu bnyk cabaran dan dugaan, di mana aku perlu memikirkan pljrn dan jg die, syukur alhamdulillah stkt ini aku msih blh mngawal dri kau spya tdk terlalu asyik dgn cinta...btape aku hargai anugerah syurga di dunia,doa kudus aku pnjatkan smoga dirahmati,tlh pn kau syukuri di dlm hidup ini cINTA SUCI KURNIAAN ILLAHI....

Tanpa Nama berkata...

CINTA...aku ngan dyer dh lame kwn,msuk taun ni dah 2 taun dh tp kngan lgsg x de antra aku ngan dye sbb kami jrang sgt9 jmpe.Jmpe pun sbb rezeki klau x,lgsg x jmper.PELIK kan..aku lg la pelik cm ne aku leh bercinta dlm keadaan cm nie,aku x thu dye wt aper,dye pun x thu aku wt aper..hnye SMS aje..ermm tp aku ttp setie kt dye walau dye jauh nun di sane,sbb aku pcye lau ade jodoh xkn ke mner..x di nafikn aku main kayu 3 kt blkg dye,ye aku dah curang tp aku wat cm tu sbb aku sunyi dan bkn sbb aku x cinta dye dh aku cume BOWINK tu jer..cinte aku hnye utk dyer..erm jhtnyer aku kn..aku berdoa sgt2 smge aku ngan dye di dktkn sblom aku mule bosan ngan jalan percintaan aku nie..aku cemburu ngan kwn2 aku yg bhgie ngan kekasih dorang...aku hnye mmpu berthan slgi aku mmpu.......

hizal berkata...

Pastikan bila anda jatuh cinta anda tidak hanya bertepuk sebelah tangan agar anda tidak merana menanti cinta yang tidak akan kesampaian. Usahlah terlalu memuja dan mengejar cinta jika si dia terang-terangan menolak kerana jika akhirnya si dia menerima kamu, hanyalah semata-mata kerana dia sudah penat untuk melarikan diri dan bukanlah kerana rela atau cinta sejati. Cinta sepatutnya membahagiakan bukan membuat kita merana.

Tanpa Nama berkata...

cinta memang suatu yang sukar dimengertikan..
aku tak taw ape yang aku rasa kat dier..
yang aku taw..aku nak putuskan hubungan kiterorang..
tapi..
aku tak berani nak beritahu kat dier..
dan..
jalan yang aku amik sekarang nieyh hanyalah tunggu dan lihat..
hope dier temui sorang yang lbey baik dari aku..

bieNADYA berkata...

bie , i veryvery lovve you laa . sumpahh bby taa nk ilank bie . bie jer yunk adew at aty bby . tpy , npew bie buadd sume nieyh ? apew salah bby at bie ? bby terlalu sayang at bie . please laa bie . jangan tinggal kn bby . tpy , kalo hubungan kite smpy dyy sini , nk buadd mcm mne . daa bukan jodoh . bie ! bby hope bie heppy dengan penganti yang bru . jangan curangcurang yew bie . nnty kene bunoh .
ilovveyousomuch bie :(

mishaq berkata...

da 2 thun lbey ak ngan dia..tak penah2 sblm ni kapel dpt thn lame camnie..moga kitorang kekal smpi akhir hayat..

Tanpa Nama berkata...

huhu..aku pun syg kat dia..
syg sngat2..dulu ada gak janji untuk brsama susah snang..
pastu, dh dia pindah skol, smua hancur..
impian ntah ke mana..smpai saat ni pun aku msh tunggu dia..
dr form 3 sampai umor aku 22 ni..
andai dia bukan jodoh aku, knape susah sngat aku nk trima org lain..

Tanpa Nama berkata...

aku syg kat dia tp mak aku suka coz time tue dia blaja ag n xder ejer yg ttap...so perkra nia aku sendri xbrani nak ckap kat mak aku..aku berserah jae apda takdir...

Tanpa Nama berkata...

citer aku ni pelik cket..dr dulu ag aku nk sgt laki yg kenal aku n terus lamar aku jd wife die.. aku xnk bercinta.. kalo leh aku nk bercinta pas kawen. cm org dulu2..
aku x nk couple2.. sbb kdg2 couple ni mengundang maksiat, dosa n segalanya. bertahun2 bercinta akhirnya putus juga, x merna ke kalo gtu.. so aku pun mintak la pada yang maha ESA supaya mengurniakan aku sorg laki yg baik dan melamar aku terus jd wife aku tnpa perlu ber"COUPLE".. b4 ni aku akui la memg aku penh bercouple, tp aku da serik, berthun lma bercinta, last2 die ada gurl len.. huhu.. sadis tul.. nk sembuh blik tu lama gle..
tp alhamdullilah skng aku kenal sorg mamat ni, keje pun bgus, tp aku x sgka die nk jdkn aku bkal isteri die biapun bru sebuln kenal.. ermm leh pecyer ke ar pd laki yng cm ni???

Tanpa Nama berkata...

syg? cinta? pada aku, syg dn cinta adlh berbeza. kita mungkin menyayangi sume org tp x mungkin kite dpt mencintai sume org. aku pernah jatuh cinta pd seorg lelaki yg menamakn aku sbg CinTa. aku menyintai dier sepenuh hatiku, seluruh ragaku. sgt2, terlalu dn teramat menyintai dier..dn aku sgp berkorban demi dier.
tp stlh 3 thn..aku di perlakukan spt tidak wujud..
aku menangis setiap kali rindukan dier..aku merayu2 mintak dikasihi dn dsygi spt dlu.
tp ape yg dier wat pdku?? aku dbuang tnpa sbb dn alasan..
aku upset..down..ilang smgt ku untuk blajar. aku x benti menangis..smpi la 1 mase aku menyedari dier mmg tdk memerlukn aku..
aku bangkit semule dn menganggap cinta itu sudah mati untuk ku...dier telah membunuhku!!

insan sedih..... berkata...

aq knl sowang mamat nie dri form 2 agi..tp ble dyye mintx clash wk2 usia kteowg couple hya 1 thn 6 bln..........sdhnyer.....hanya tuhan jew taw btapa ancuss nyaa aty aq... kteowg ptus dlm keadaan baik tp prasaan syg msih ada dlm aty msng2... tp keadaan memaksa dia mlepaskn aq wlupun dia xsggup... alsn dia bg kt aq dia xnak diri dia mmbebankan aq n org lain persalahkn aq dgn masalah dia.. persoalaannya adkah aq patut setia pd cinta kami even mngambil masa yg lama utk kmbali brsama?????????????

ERNY SUHAIDA berkata...

suka tips ni..
mintak izin copy leh?huhuu

izzila91 berkata...

kdang2 konfius sngt tntng cinta n sayang..
cz,bnd 2 mmg mngelirukan...
nsb bek la ske 2 dtng skjap jer...
klo lme2..fuh!mmg perit...hahaha...

sk8tedgurl04_ira berkata...

cinta tu memeritkan.ak pnh jd kwn baek n akhirnya kekasih.tp dsebabkan ksalahan yg ak pnh wat 1 ktk dulu,die btul2 tlah m'hukum ak.akt'lalu sygkn die hingga ak snggup mrayu even die suh ak lupa n tinggalkan die.ak jgk pnh tluka dgn die n bkn die sorang je..stp org pnh mlakukn ksalahan tp ak xpnh t'pkir smpai tuk berpisah.org yg ak sanjung n rapat sgt 1 ktk dlu lyn ak mcm org asing.kt2 die sumenye mnyakitkan ak.at least die xp2t lyn ak smpai cmni.ape pn kt da pnh bsame lame.4 taun bkn 1 ms yg singkat.walau die rpat ngn pmpan laen,amk gmbar bsame,msj ngn pmpan 2 dpn ak tp ak ttp trime n sabar.tp die ttp lyn ak mcm 2.kdg2 trasa bodohnye ak.tp ak tlah bg spenuhnye ati ak pd die.2 la ksilapan ak.ak amat stia pd die hingga skunk bile da jd cmni ak da xde sape2..ya allah kuatkanlah atiku dlm menerima dugaanmu ini...

Tanpa Nama berkata...

Ak syg sgt2 kt dy..da sthn kt0rg cple..bhgie sesgt tp tiba2 dy gtau y dy ad syg 0rg len..ak sdey sesgt,kt0rg tr0s pt0s..tp dy asyk ajk ak cple blk..dy ckp dy syg ak..ak plik sesgt ngn dy ni tp ak syg dy..skg ni dy dh xde,dh pegi wt slmenye dr dnia ni..ak sdey sgt2,ak nk dy..ak rndu sesgt kt dy..tp tkdir y mnntukn sglanye..kt0rg mmg xde jd0h..but untill n0w,i'm still l0ving him n miss him s0o0 much..there's n0 1 can rplace him..

Tanpa Nama berkata...

Ak syg sgt2 kt dy..da sthn kt0rg cple..bhgie sesgt tp tiba2 dy gtau y dy ad syg 0rg len..ak sdey sesgt,kt0rg tr0s pt0s..tp dy asyk ajk ak cple blk..dy ckp dy syg ak..ak plik sesgt ngn dy ni tp ak syg dy..skg ni dy dh xde,dh pegi wt slmenye dr dnia ni..ak sdey sgt2,ak nk dy..ak rndu sesgt kt dy..tp tkdir y mnntukn sglanye..kt0rg mmg xde jd0h..but untill n0w,i'm still l0ving him n miss him s0o0 much..there's n0 1 can rplace him..

Tanpa Nama berkata...

org ckp, cinta la org y mencintai kmu kerna cinta bleh di pupuk.... tapi sy da try nk pupuk cinta tu tp xberjasa cuma apa y saya rase, saya suke dia sebab penuhi kekosongan jiwa.... yg lain say xthu.....aduhhhhh..sy xthu nk ckp cmner... kesian dia..

Tanpa Nama berkata...

memang betapa indahnya bila kita sedang jatuh cinta terasa indah dunia ini n seakan dunia ini milik q-ta berdua

Tanpa Nama berkata...

Menantinya hingga akhir aku?

Tanpa Nama berkata...

sorang mamat ne ska kat aq tapi tak berani nak cakap face_2_face...aq pun ska kat dia tapi tak brani nak tima...camna tu ekk.??help me plez....

Tanpa Nama berkata...

help me ....bingung skang ne......

Tanpa Nama berkata...

walau syg cene p0n kte kt someone..seharusnyer ade cket ruang utk diri kite sndri. ruang utk tak m'percayainya. sbagai p'sediaan. tk0t2 jike ape2 tjd, dan kte t'lalu m'p'cayai, kite xsmpat b'paut tp trus rbah :) cinta bukn sekadar m'beri dan mnerima. tp kosong. seharusnya m'beri dan mnerima dgn pnuh kyakinan dan pada bnda yg spatotnyer :)

KyRaYakuZa berkata...

Bg sy cinta ini mnyedihkan..sbb dah 3thn..sy single...sukar tuk lpekn dia y dah tiada..
hnya Tuhan y taw...ati n perasaan ini...
Seperti ditinggalkan oleh roh..
jasad..y mengawal..
ahh..~terima kaseh cinta....

Tanpa Nama berkata...

ak terlalu syg die...sgt2 smpai tiap2 ari ak nangis bile rindu die..tp skrg die dh ber2nang dgn plhn mak die..hub kami msh xpts lg..dl die abg angkt ak.pas sthn die lamar ak jd kekasih die..ak trime die sbb ak pn xsggp khlgn die..2,3 ari nk ckp sthn kami couple die suh ak jauhkn diri dr die slama sbln...ak setia 2nggu die sebulan...rndunya hanya allah y taw
tup tup pas sbln die trus sepi n pas ak desak br die kt die dh ber2nang..slama ni die menduakn ak.ak xleh trime ni smua.ak 2nggu die pnuh hrpn tp die sng2 ber2nang kt sn.mybe mak die xrestui hub ak n die.ak pernah berjmpa dgn smua family die..2 y ak sdh sgt..hinanya diri ak.ak ttp syg die n setia 2nggu die kembali pd ak...aku cintakan die buat slamanya...ya allah kabulkanlah doa ak..kembalikan die pada ak....

Tanpa Nama berkata...

seksanya hdp ak bile org y ak cintai ber2nang dgn org len tnpe memutuskn hub kami...ak syg die sgt2..tiap2 ari ak nangis ingt die..cinta ak pd die xpernah berubah..cinta jarak jauh menyebabkan hub kami begini..ckp sthn hub kami, die ber2nang ngan ore lain ats desakan mak die...ak taw die pn masih syg ak..prnh die kt ati die xtenteram bile ingt smua y berlaku...die msh nk berhub ngan ak..ak cuba nk lupekn die tp xblh..die cinta pertama ak..die pn prnh gtaw ak die msh syg ak n dlm ms y sm die dh ad 2nang..ak xleh tgk die ngan pempuan len..ati ak hancur bile die wat ak gni...3thn kami knl tp dgn sekelip mate die berubah n plih insan lain..kami xgduh pn...wlpn die dh ber2nang tp ak ttp 2nggu die.ak berharap suatu ari 6t die akan kembali pd ak...ak 2nggu saat itu tibe...ak cinta kan die sgt222222......

noor_syaz berkata...

SYAZ( TLDM ),
ak syg die sgt2..
die cinta pertama ak..
ak tdk prnh menduakn die wlpn kami berjauhan..
tp nape die xleh perthankn cinta kami..
die dh ber2nang n dlm ms y sm msh lg kekasih ak..
ak xblh lupekn die...
die terlalu istimewa lam idup ak..
ak akn ttp 2nggu die smpai bile2...
tiap2 ari ak nangis rindu die n sdh igt die ngan pempuan len..
die pn msh msj ak n die xleh hlg ak..
tp die xmampu nk ubah takdir...
ak berharap die akn kembali pd ak...
pertunangan xsemestinya kekal hingga ke jinjang pelamin...sbb 2 ak msh menanti die selagi die xkawin ngan pempuan 2...
die xleh jd milik org len...
syaz I LOVE U FOREVER N EVER...Belief me!!!

Tanpa Nama berkata...

LaST sEmS Die SuKa kaT Aku...
tapI aKu taK LyN....
CoZ aKu taK TerFiKiR Nk coUpLe2 DLu...
seMs nI aKu mULa dE HaTi nGan dia...
TaPi diE McM X sKa kaT aKu g sKraNg nI...
McM NeR aKU Nk taRIk pErhatIan dIa baLik r???
dH La nI LaSt seMs dIe kaT CamPus...

nazierah nasier berkata...

aku cintakan insan bernama khairul hakimi bin mohammad nawi kerana dia la penerang hidupku saat fikiranku berkecamuk... mengubah diriku sehingga menjadi diriku yang kini... percintaan selama 3 tahun lebih nie, aku harapkan berkekalan... amin... walau dah banyak dugaan bersamamu, engkau masih menyayangi aku... terima kasih kerana menjadi laki yang terbaik dalam hidupku... aku mencintaimu....

Tanpa Nama berkata...

ak asyek gado je dgn awek ak ni,,dia ckp ak xmatangla...ble ak lyn elok2 dia ckp ak cm budak2 pe ak nk buat nie....mcm2 bende xkena...
dia mntk ak lepaskan dia pe patut ak buat..
ak syg die sangat2 lebih dari nyawa ak..
help me.

manis berkata...

macaman nak lupe kalau di hati ni hanya ada dia
macamana tak nak ingat kalau aku cuma tau yg aku sayang sangat kat dia
tapi die tak rase apa yg ak rase.
aku tak tunggu die ak tggu hati ni terbukak utk org lain

Tanpa Nama berkata...

aku sygkan seseorg ni..tp hakikatnya dia telah dimiliki..cinta memg susah untuk difahami..kenapa wujud rasa cinta dan sayang sdgkan antara aku dan dia tdk ada apa2 pun...pelik aku..tp yang aku..aku sygkan dia....biarlah dia dan hidupnya....semoga dia bahagia dan diberkati selalu...

Tanpa Nama berkata...

kk itu kalimat ato Kereta api panjang bnr dah..

Tanpa Nama berkata...

herm......bca psal ksah kome ney sdih plak aq, aq skunk ney pning ah.. bab 5org yg syg sgt kat aq..aq xtaw nak plih spa....ekin

Fairytopia berkata...

sume komen2 kat ats ni ade masalah yg kronik2... aku pun same.. apa guna bercinta jika hidup berteman air mata..huhuuh :(

Tanpa Nama berkata...

haha cinta sangat indah,,seronoknya bila saya sedang jtuh cinta dgn A sekarang,,mula2 saya hanya anggap die sebagai kwn je,,tp lama2 saya jadi suka kat A sebab dia slalu tarik perhatian saya,,dia kata dia dah lama suka kat saya,,akhirnya kami bercinta dalam diam tanpa pengetahuan semua org..kami nk fokus pd spm dulu tahun nie,,dia sangat mmahami saya dan kami bhagia ngan prasaan kami skrg,,

Tanpa Nama berkata...

sekarang aku mula menjalinkan kembali hubungan kami yg tlh putus..aku tak pasti kenapa aku still syg die sdgkn die tlah menyakitiku...walaupon da lama clash tp aku tak blh lupe kn die n aku tak blh nak benci die...
bagi aku die seorang lelaki yg terlalu baik utk aku sampai kn aku rasa aku tak layak dgn die..die jujur,rajin,bertanggungjawab
n banyak lg sifat yg ade kat die susah nak cari kat lelaki lain..aku ikhlas mencintainya ape adanya dia...aku SAYANG DIE SANGAT2..Aku tak nak kehilangan die...aku harap hubungan yg kami jalinkan kembali ini terus kekal buat selamanya..MOHD ZAIRIZAL BIN SUDDIN seandainya kau tahu aku terlalu mencintai & menyayangimu setulus hatiku..ziela sanggup tunggu ejal sampai ejal betol2 bersedia untk melangkah ke dunia baru..ziela sanggup susah senang dgn ejal..ziela nak ejal tahu dlm hati ziela cuma ada ejal.. I LOVE U SO MUCH DEAR...BCOZ U R MY PRECIOUS...DOAKAN HUBUNGAN KAMI BERKEKALAN..

nan;s cute love azam berkata...

ku cYgkn bfQu.sYg cngAt2 kAt dieR. LOve u AzaM.

Tanpa Nama berkata...

ak syang pda dia...

Tanpa Nama berkata...

ak syg pda dia..tpi ktorng terpksa clash...ak ingatkn ak ngan dia bleh cmpai ble2,tpi nk wat cmne takdir ak ngn dia xdpat bersama cmpai ble2...tpi ak tetap simpan memori ksah ak ngn dia..bab dia slalu buatkan ak ketawa..ak hppy sngat2 ble bersama ngan dia....insyaalah 1hri nanti ak dpat bersama ngn dia kembali...coz ak xdpat nak lupakan dia walaupn ak terpksa melupakannya....

Tanpa Nama berkata...

ak sayngkan boyfriend ak skang nie...insyaalah ak ngan dia bleh bertahan lme...love u so much mohd aiman....

yaya berkata...

bila baca ni rasa nak menangis pulak.....teringat kat si dia....rasa mcm nak call and nak cakap yg saye cinta sangat sangat kat dia dan saya sanggup lakukan apa sajer....love him so much....

sk8tedgurl04_ira berkata...

cinta tu memeritkan.ak pnh jd kwn baek n akhirnya kekasih.tp dsebabkan ksalahan yg ak pnh wat 1 ktk dulu,die btul2 tlah m'hukum ak.akt'lalu sygkn die hingga ak snggup mrayu even die suh ak lupa n tinggalkan die.ak jgk pnh tluka dgn die n bkn die sorang je..stp org pnh mlakukn ksalahan tp ak xpnh t'pkir smpai tuk berpisah.org yg ak sanjung n rapat sgt 1 ktk dlu lyn ak mcm org asing.kt2 die sumenye mnyakitkan ak.at least die xp2t lyn ak smpai cmni.ape pn kt da pnh bsame lame.4 taun bkn 1 ms yg singkat.walau die rpat ngn pmpan laen,amk gmbar bsame,msj ngn pmpan 2 dpn ak tp ak ttp trime n sabar.tp die ttp lyn ak mcm 2.kdg2 trasa bodohnye ak.tp ak tlah bg spenuhnye ati ak pd die.2 la ksilapan ak.ak amat stia pd die hingga skunk bile da jd cmni ak da xde sape2..ya allah kuatkanlah atiku dlm menerima dugaanmu ini...

ERNY SUHAIDA berkata...

suka tips ni..
mintak izin copy leh?huhuu

Anonymous berkata...

skng aku sdg mnjlinkn hubgn cinta ngn die yg aku syg....pd aku die lah sgalenye,kdng2 bile die mrh aku, aku rase mcm aku dh xde sape2 kat dunie ni....wlupn die ckp die xmrh aku,tp aku dpt rase mmg die mrhkn aku....hmpir 4 thun kami bercinta. seperti org lain, kami jg berharap hubgn cinta kami hinggake hujung nyawa..di mne kami dpt merasai alm berumhtgga, mnjd mama dan papa pd ank2 kami, serta opah dan atok pd cucu cicit kami...insyaAllah....cinta mmg indah, tp aku x pnh leka, aku ttp jlnkn tggjwb aku sbg seorg pljr institut pengajian tggi..aku akui mmg terlalu bnyk cabaran dan dugaan, di mana aku perlu memikirkan pljrn dan jg die, syukur alhamdulillah stkt ini aku msih blh mngawal dri kau spya tdk terlalu asyik dgn cinta...btape aku hargai anugerah syurga di dunia,doa kudus aku pnjatkan smoga dirahmati,tlh pn kau syukuri di dlm hidup ini cINTA SUCI KURNIAAN ILLAHI....

Tanpa Nama berkata...

sy..suka..sayang dan cintakan seseorang..dia kekasih saya..tapi die sll tak endahkan sy..sy sll ade saat die mmerlukan sy walaupun swktu sy sdg mlakukan pkerjaan..tp die..sll xde..dan sy sll mnggu die..smbl mnangis..kdg2 rasa bodoh biarkn diri sy jd mcm tu tp sy sdr..die tak sdr ape yg die lakukan..die tak sedar yg dia sdg mlukai hti dan jiwe saya..lpas bce ni..sy yakin sy cintakn die..sy nk tggu die..tp penantian tu btl3 mnyakitkn..dan sy tak tau sy mmpu bthn atau tak..soal cinta..sgt2 mmningkn kpla sy..:'(

BungaIndah berkata...

cinta dapat mengubah pribadi seseorang....
memang benar, cinta dapat dirasai tanpa ucapan....
cukuplah dengan renungan mata, tindakan, kata- kata.....
perasaan cinta atau sayang tidak dapat menipu seseorang....

echon lestari berkata...

cinta sudah mengajarkan aku ang baik dan yang buruk ...

Tanpa Nama berkata...

sa sayank dea sgt2.. tapi dea curank plak.. dah bnyak kali sa sound tue popuan,tapi still nganggu hbungan sa ngan kkasih sa.. erm..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.