1001 macam cara uji cinta


Share on Tumblr Lelaki memiliki 1001 macam cara untuk menguji cinta orang yang disayanginya. Cara menguji itu melalui pelbagai helah, taktik dan teknik sehingga kadangkala sukar mahu membezakan sama ada ia satu 'ujian' atau sebaliknya.

Sebagai kekasih, wanita mungkin berasa sudah memperlakukan segalanya buat jejaka yang disayangi. Namun, pernahkah bertanya pada diri, mungkinkah si dia terpesona pada anda setulus hati?

Bagi sebahagian lelaki, itu belum cukup untuk membuatnya tekad memilih anda menjadi suri hidupnya.

Di saat hubungan dengan si dia bermasalah, tiba-tiba anda dihubungi seseorang yang meluahkan rasa hatinya pada anda. Bagaimana agaknya penerimaan diri sedangkan anda sedia maklum si penggoda baru itu teman baik kekasih anda?

Hati tertanya-tanya, bala apa yang menanti sedangkan lelaki itu tahu anda sudah lama berpasangan dengan rakan baiknya.

Setelah lama berhubungan lalu berderai cerita sebenar - si dia sengaja memperalatkan rakan karibnya untuk menguji cinta anda.

Sebenarnya, bermacam-macam cara kekasih menguji pasangannya. Berikut mungkin sebahagian cara anda diuji dan berhati-hati kerana sebahagian golongan Adam punya 'permainan' tersendiri.

Fakta berikut mungkin boleh dijadikan panduan penting untuk anda:

# Materialistik

Untuk mengetahui anda materialistik atau sebaliknya, lelaki akan menguji dengan memberi anda hadiah murah atau mengajak makan di gerai biasa, bukan di restoran eksklusif. Ia sekadar untuk melihat sejauh mana penerimaan anda.

# Menguji tahap cemburu

Lelaki selalu ingin tahu pasangannya jenis kuat cemburu atau sebaliknya. Dia akan menguji dengan cara mengenalkan anda pada teman perempuannya. Jika reaksi anda biasa saja, mungkin anda lulus ujiannya.

# Telefon perempuan lain di depan anda

Reaksi anda tenang seolah-olah hal itu bukan masalah besar dan ia memberikan reputasi yang anda lulus ujian itu. Sebaliknya, jika anda marah dan mengatakan tidak suka dia menelefon perempuan lain apatah lagi menunjukkan sikap melampau, mungkin anda gagal melepasi tahap itu.

# Hubungan dengan bekas kekasih

Keinginannya untuk mengetahui perasaan hati anda dengan kekasih lama, memang cukup tinggi. Justeru, berhati-hati jika dia memperli atau mengungkit cerita lama sekadar menguji ketahanan anda. Jangan cepat melenting.

# Mengukur tahap kesetiaan

Dia ingin mendapatkan kekasih yang setia. Anda pula kerap menghubunginya dan tidak keluar dengan lelaki lain selama dia ke luar daerah. Dia pula akan menguji dengan pelbagai cara, antaranya meminta bantuan rakan untuk menggoda anda. Untuk itu, berhati-hati dengan permainan ini, takut anda terjebak dengan rakan baiknya sendiri.

# Tahap keegoan

Mereka menghindari hubungan dengan perempuan ego yang sering ingin menang dalam apa saja perkara. Si lelaki pula akan menguji keegoan ini dengan mengajak ke tempat yang anda tidak suka dan anda harus menunjukkan nilai diri sejujurnya.

# Alasan anda menyukainya

Dia ingin tahu apa tujuan anda menjalin hubungan dengannya. Adakah kerana harta benda, paras rupa atau kebaikan? 1001 macam cara uji cinta

23 Komen:

Melodic ControL berkata...

agak2 kalau perempuan buat tips ni utk lelaki mcm mn reaksi lelaki..tepon laki depan dia..knl kan kawan laki depan dia..hahahahah..pasti perang besar..hehehe...

pakar bisnis online berkata...

bagus sangat ceritanya copy paste my blog ya boleh tak ..?

KeCeWa gLEr berkata...

SsNgGhNyA ALlAh TlAh tNtuKaN jDoH hMbE2 NyE...
wAlU PrIt tOwK TimE PpSaHaN tP Itu HkIkAt SbNr idup..

Tanpa Nama berkata...

mmg best!!! mcm ade yg betol...tp ntah lorh...ssah gak nak paham laki skang ny..huhhu..

Tanpa Nama berkata...

sy dah jalani ujian tu....
Maksudnya, sy dah lulus...

Baby...

Tanpa Nama berkata...

meski smua ud dilakukan N ud luluz py low g ad kecocokan taw suatu saat takdir menentukan untuk berpisah qt hanya bisa pasrah.

Tanpa Nama berkata...

bguss sih ,,
tpi bukn nya klo cwe gag
cmburu berarti gag sayang ,, ?
dan,,
test ?
aq rasa itu gag perlu ,,
karna itu cuma bkin qta
ragu akan pasangan qta ,, ?
aq jd bingung ,,,

Tanpa Nama berkata...

..ala laki bukn bole caye jugk
de 10 awek, sume nk test tuk plih 1
msti ade y t'luka
poyo nyer la lelaki
bole tak sy ckp cmtu, huahaha..

Tanpa Nama berkata...

mmg aq sbagai lak12 mmg phang ngan ctuac 2..... sbb aq pnah test sbab nk tngokk yeer jelous kee x....... pas 2 tbul la syu konflik y' sngat dsyat....... aq dah janji xkan buat lg e2 lah y' firs n' last......... skrng aq n' die dah ep n'' janji akn besama..... insyaallah...... aq pnah ktee gni: klaw enil dtng ngan gebira hti org akn tnang.....klaw enil perg jauh orang ase xder sape2......klaw enil mnangis org 2rut mnangis tp org xkan 2juk......... aq jgak ad bkate: klaw dbri plihan orgnak jd air matee enil. bejalan hadir d'mata enil. bjalan d'pp enil n' mati d bibir enil. dan die trus mluahkan prasaan ny pd aq.......ar 2 ar y'pling best bg aq........

dyana berkata...

good
boleh tak sye copy & paste tu blog sye

Tanpa Nama berkata...

baguZ kHo.......!!!!!

eiva berkata...

poyo jerk laky nie...
nk test konon...cbe if girl yg wat cm 2 kt dieowg..bru taw ase..msti mlenting pnye..tp die wat kt girl nk kn respon yg tng..girlz pon ader prasaan taw..!!

jayus berkata...

ngapain di test sgala sayank ma sayank wae, kalo pke dtest b'arti gk pcaya itu nmanya, cinta itu teh pcya atu.....

dyana berkata...

good
boleh tak sye copy & paste tu blog sye

Tanpa Nama berkata...

puan kne buat perkra yg sm pd laki sprti mn laki buat tuk yest puan..br adil.puan nk cr laki yg leh djd kn SUAMI

Tanpa Nama berkata...

lLaki bkan nyer ley caye cgat..dy uji kita da bnyak mane pown klu xsSetia janji nyer..dLam diam pun dy ley mprbdOhkan kter..kter lak apw ag...jgn bia kan kaum adam mcm hy truZ mbisa nnTy drI kTer yg binasa..

Tanpa Nama berkata...

laki buat semua tu bukan untuk menguji, tp untuk hilangkan boring bercinta,, dia buat le mcm2.. pas tu gaduh, laki tu seronok le boleh cari yang lain pula.. last2 perempuan juga yang dipersalahkan... tak adil,,,,

Tanpa Nama berkata...

kalau pasangan dah lulus ujian tu apa yang dia dapat... dlm kehidupan yg sebenar masih banyak ujian akn dilalui,,, bkn permpuan je laki pun akan teruji jg,,, tgk je sape yang tahan,,
perempuan klw dah tak tahan minta cerai je, laki pula hilangkan diri pasang lain... tinggallah wanita di dunia ni kesunyian...

IZZAT MIRZA FIRDAUS berkata...

aku seorang lelaki..sjujurnya bagi aku ujian spt itu hanya mengeruhkan lagi keadaan...pcyalah ckp aku...xsume laki ni prangai cam kentut suke poyo...aku pun laki jge dan setia pd kekasih aku seorang je...percaya,setia dan jujur adlah prinsip cinta kami...so far xde masalah pun...xperlu ujian2 cm2..ketahuilah sjujurnya aku nak kate,aku msih setia pada cinta aku...xpnah pn trlintas nk cari lain..xsume laki 2 mata krnjang..

Tanpa Nama berkata...

kdg2x lelaki ni wat sume 2 smate2x utk hlgkn bsn dye jer xsmstnyer klau utk mguji jer

Tanpa Nama berkata...

tPi kLau KtE X JeLes,dYe CkP KtE X SyG Dye PLak..
eMMMmmmmm...........

Tanpa Nama berkata...

saya ada bermimpi berjumpa dengan seorang lelaki ini lalu memeluknya bila saya terbangun saya mendapati itu satu mimpi tp sejak saya bermimpikanya saya ada sesuatu yang tersirat di hati saya tak tahu apakah maksud mimpi yang allah bagi untuk saya itu adakah itu satupetunjuk bahawa lelaku itu akan menjadi milik saya. saya mengenalinya tapi hanya di dalam tv sahaja.......

Tanpa Nama berkata...

boleh di coba tuh ..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.