Doa Putus Cinta (Mengatasi Kekecewaan)


Share on Tumblr


Bila mengalami kekecewaan seperti putus cinta, putus tunang, bercerai suami isteri dan seumpamanya, maka ikhtiar yang boleh dilakukan untuk melupakan kekasih adalah seperti di atas.

Sumber: myjodoh.net Doa Putus Cinta (Mengatasi Kekecewaan)

24 Komen:

med oohh med berkata...

ALHAMDULILLAH...
BNYK ILMU YG DPEROLEHI..
TERIMAKASIH

Tanpa Nama berkata...

gimana,masih merasa sedih saiia

Tanpa Nama berkata...

dangerous gurl...

sye msh kcwa ngn sikap kekasih aty sye yg memainkan hati dan perasaan sye....ape2 pown,forum neh membantu sye m'hadapinyer...trima ksh...

Tanpa Nama berkata...

sya kcwa dngn se0rang yg Q ska,, dia tdk membls cintQ TP DIA mlh mempermainkan Q,,,Tlng bntu aQ melupakan DIA ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
matur thank you

Tanpa Nama berkata...

Bgus.. blh bg cyg ak ayt ni utk bce

Tanpa Nama berkata...

aku x boleh mnerima perpisahan ini,hati aku sayang untuk melupakan dia.. ya Allah bantu aku.. latar belakang ku yang tidak baik telah memisahkan aku.

seorang aku berkata...

sabarlah pada korang2 yg kecewa....banyakkanlah berdoa pada Allah...

baiduri berkata...

kenapa ada orang suka mprmainkan hati orang lain. kasihan yang jadi mangsa keadaan seperti sahabat saya. kisah cintanya putus di tengah jalan gara2 teman lelakinya jatuh hati pada seseorang yang kononnya lebih baik. akhirnya dia kecewa setelah mengetahui perempuan itu hanya mempermainkan perasaannya. dia kembali merayu pada sahabat saya, tapi sayang sahabat saya benar2 sudah terluka dan hanya mampu memaafkan dan menerimanya sebagai kawan.dia lebih rela bersendiri dan menyerahkan cinta pada takdir Ilahi walau jauh di sudut hatinya, tiada yang dapat mengganti kekasihnya itu,,.tabahkan hatimu Ain, sahabatmu tetap di sini menemanimu..

baiduri berkata...

kenapa ada orang suka mprmainkan hati orang lain. kasihan yang jadi mangsa keadaan seperti sahabat saya. kisah cintanya putus di tengah jalan gara2 teman lelakinya jatuh hati pada seseorang yang kononnya lebih baik. akhirnya dia kecewa setelah mengetahui perempuan itu hanya mempermainkan perasaannya. dia kembali merayu pada sahabat saya, tapi sayang sahabat saya benar2 sudah terluka dan hanya mampu memaafkan dan menerimanya sebagai kawan.dia lebih rela bersendiri dan menyerahkan cinta pada takdir Ilahi walau jauh di sudut hatinya, tiada yang dapat mengganti kekasihnya itu,,.tabahkan hatimu Ain, sahabatmu tetap di sini menemanimu..

Tanpa Nama berkata...

ak masih cinta sm pacar ku...
kita dah lama pacaran...tp knp gara2 hal sepele dy...minta putus, jalinan kasih yg sudah lama kita jalin msh hrs runtuh dlm beberapa hari sj...
gmn caranya agar pacarku bisa memaafkan kesalahan ak & bs rujuk kembali denganku (Anher)

i need u berkata...

salam..korang aku x bleh lupakan dy..tolong aku

Tanpa Nama berkata...

Aku kene praktikkan dari sekarang, Kecewa is coming soon. haha

Tanpa Nama berkata...

Saya telah buat kesilapan dahulu, saya telah curang kepada bf saya. kami telah menjalinkan hbgn selama 4 tahun, tak sangaka hbgn kami berakhir sebegini. saya tahu salah saya segala nya, tapi apakan daya si dia tidak lagi mahukan saya. mungkin ini satu pengajaran buat saya even saya baru sedar bahawasa nya dye lah segala nye buat saya. to all of you people out there ; please appreciate org yg sayang anda. jgn naty terlambat. sgt pedih rasa nya bila bf saya tu akan berkahwin dgn org lain, bukan dgn saya. :'(

Tanpa Nama berkata...

sy jugak tidak boleh lupakan pacar sy..tp sy yakin...Allah tetapkn yg lebih baik utk sy lg...amin..=)

Tanpa Nama berkata...

it hurts when we loss som1 that we love....!

Tanpa Nama berkata...

sy bru ditingalkan kekasih sy...genapla hari ini semingu sehari... ape yg sy kesal kan sy dtingal kan tanpe sbb... ape dosa sy... betapa perit hati ini menangung.. tlg la kwn.. berika sy kekuatan... sy sukar menerima ape yg terjadi....

Tangisan berkata...

Ya ALLAH
Terhalang lah semua harapan dan habislah semua daya,KECUALI DISISIMU,
SEmpitlah semua jalan,tetahan la semua harapan,hancurlah semua keiginan dan terputus la semua harapn KECUALI KEPADAMU..

Tanpa Nama berkata...

sy telah putus cinta lbh dr stahun da.tp smpai ke hari ini msh lg teringatkn dy.tidak pernah lupa walau satu hari sekalipun...Ya Allah, bantulah aku untukku melupai dy.

Tanpa Nama berkata...

bila Allah ada dihadapanku,
aku ingin mengadu dan bersimpuh...
inikah hamba yang sedang bersdih dengan ujianMu,tak mampu berkata untuk tidak melepaskan nya
aku harus benar2 rela melepasnya,cintaku..yg sedang kucari jalan tuk mempersatukan kami..kini tak lagi ku sanggup melangkah
Tuhanku, Ya Robb...
Engkau yg Maha mengetahui isi hatiku...maafkan aku atas segala kekeliruanku selama ini,Namun satu yg tak kupikir ini salah..yaitu ketika aku mencintai dia dengan tulus...semua usaha kulakukan karena harapku kami bisa bersatu dijalanMu.
Ya Robb..tapi inilah jalanku,Engkau punya rencana hebat untukku,maka ku ikuti JalanMu..semoga kutemukan petunjukMu disana.amin....

Tanpa Nama berkata...

Hopefully lepas baca doa ni, dapatlah lupakan kau. Thanks sbb hancurkan harapan n hati ni. setahun lebih ni tak bwk makne dlm hidup kau. mcm mane aku bentuk diri ni nak jd yang terbaik buat kau, jadi seorang yang setia. tapi last2 aku jugak yng kcundang. Hanya Allah je yg tau mcm ne aku treat kau mmg se nicely yang mungkin. now kene gak terima kita mmg dah selesai.

ummiey berkata...

saya pun baru putus dalamarena cinta...sedihsangat bila die cakap yang sayan niey hanya KAWAN saja tapi hanya Allah saja yang tao pew yang saya rasa time 2...saya nangis 7 hari 7 malam pikir pasal die...dah 3 tahun bercinta upenye saya dipermainkan oleh die...sakit memang sakit...tapi lau die dah uat macam 2 saya doakn kebahagiaan die saje..dan moga ada karma.

Tanpa Nama berkata...

ya allah aq pgn bngt bsa brsma lg dgn DEDE KURNIADI,,
aq sngt mncintai dy...aq tk ingin dy mningglkn aq...
ya allah tolong lacg aq...tolong kbulkn prmntaan q nuii....
AMIEN....AMIEN YA ROBAL ALAMIN...

Tanpa Nama berkata...

sye harp dgn doa nie dpt menenagkan jiwa sye...melpakkan dia n knagan brsama...

Tanpa Nama berkata...

6 tahun bersama tp akhirnya hancur lebur..sy sgt sygkan dia tp sy harus melupakannya sbgi jln yg terbaik..pedihnya..moga allah swt perkenankan doa2ini

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.