Madah Cinta Mutiara Kata


Share on Tumblr Kadang-kadang kita terpaksa menyintai seseorang dari kejauhan dan meninggalkannya di tangan Tuhan.

Kita mungkin menangis kerana mencintai orang yang salah, namun satu hal yang pasti, kesalahan dan kesilapan itu menjadi pengalaman berguna untuk membantu kita mencari orang yang tepat.

Cinta sejati harus di kedua-dua belah pihak. Itulah yang membuatnya begitu sukar untuk diperolehi.

Kadang-kadang anda perlu lari untuk melihat adakah ada seseorang akan mengejar dan memujuk anda kembali ~ Return To Me


Kadang-kadang tertawa bukanlah sesuatu yang dilakukan untuk bersenang-senang. Kadang-kadang ia adalah satu pelarian dari memikirkan terlalu banyak masalah.

Anda mungkin mempunyai semua hal di dunia, tetapi tanpa cinta, anda sebenarnya tiada apa-apa.

Jangan membenci orang yang membenci anda. Dan maafkan mereka yang tidak mengerti.

Ucapan selamat tinggal tanpa alasan adalah suatu hal yang paling menyakitkan. Cinta tanpa sebab adalah suatu yang paling indah.

Jika anda mendapati diri anda jatuh cinta, jangan jatuh terlalu cepat. Anda mungkin berakhir dengan cinta, yang tidak akan bertahan.

Kita harus dapat memaafkan diri sendiri. Melepaskan apa yang pahit dan terus maju demi masa depan yang lebih baik. - Bill Cosby

Cinta pertama selalu yang paling manis, tapi luka pertama selalu yang terdalam. -Jasper Forde

Jika seseorang tidak dapat menerima anda dalam keadaan anda yang terburuk, mereka tidak layak mendapat anda dalam keadaan anda yang terbaik!

Diam kadangkala adalah jawapan yang paling baik.

Perasaan paling pahit yang terpaksa ditelan adalah duduk di sebelah seseorang yang bererti bagi anda dan mengetahui bahawa anda tidak bererti apa-apa kepadanya.

Kepahitan akibat mengetahui kebenaran jauh lebih baik daripada kebahagiaan akibat suatu pembohongan. Madah Cinta Mutiara Kata

84 Komen:

Izzaty Ishak berkata...

T_T

Tanpa Nama berkata...

:)

Tanpa Nama berkata...

soooooo swet........

Tanpa Nama berkata...

Loves is sweet.......

PengGuin berkata...

Cinta... Hanya yang benar2 mengatahui apa itu cinta, tahu apa itu cinta (n_~)

Tanpa Nama berkata...

cinta tidak memerlukan mata untuk melihat,
cinta x memerlukan kaki untuk berlari mencari cinta yg lain,
cinta tidak memerlukan tangan untk merasa cinta,
cinta tidak memerkukan kepala untuk berfikir tentang cinta,
namun Cinta hanya memerlukan hati yang ikhlas dan suci untuk melihat,mencari,merasa dan berfikir tentang cinta sebenar

syafiza..(",) berkata...

pengalaman itu,,..
..mengajar erti kehidupan..,,
cinta itu indah jika d semaikn dengan kasih sayang yang dalam dari lubuk hati yang tulus menyayangi si die,,..
..cinta itu tidaklah buta,,..
..sebalik nya,,..
,..manusia yang membutakan cinta.
..tanpa mengenal erti cinta yang sebenar..
..bukan kah cinta itu d anugerahkan oleh ALLAH??..,,(",)
..dan setiap manusia memiliki cinta masing2,,..

Tanpa Nama berkata...

knp mesti ada cinta??

Tanpa Nama berkata...

best

Tanpa Nama berkata...

bersyukurlah kamu krn pernah menyintai & dicintai oleh s'seorg...
usahlah ditangisi atas pemergiannya...mungkin ada hikmah disebaliknya...

rina berkata...

mmg susah nk dpt cinta sejati...

Tanpa Nama berkata...

sedih bile teringat cinta yang mengecewakan...

Tanpa Nama berkata...

mencintai dan dicintai merupakan antara saat-saat terindah dalam kehidupan seseorg insan....

Tanpa Nama berkata...

sakit asenye ble kte jtuh cinta pd org yg xhargai kte...makin perit ble dye ungkapkan syg hanya utk memainkan perasaan kte...+____________+

Tanpa Nama berkata...

org yg mempermainkan cinta adalah org yg bodoh kerana tidak merasai keindahannya..

Tanpa Nama berkata...

saya adalah insan yg mencintai mayb ngan org yg salah..
tetapi,, saya amat mencintai nya.. lelaki itu akan memukul saya ngan teruk bila saya lakukan kesilapan sekecil zarah..
saya ingin sekali meninggalkannya, tapi saya tak kuat kerana cinta saya kepadanya terlalu dalam... tlglah fahami saya...

Tanpa Nama berkata...

cinta sangat indah jika berakhir dengan SEKS.

sweethonestyavon berkata...

saya suka perjalanan blog ini,kerana iringan music yang romantik.background yg colourful.saya rasa siapa-2 pun menyukainya.bye success to you.

melati desa berkata...

cinta x kenal rupa..tanpa melihat wajah n hnya mndengar suara membibitkan cinta yg tulus ikhlas...

NICK ACROBALENO berkata...

CINTA IBARAT COKLAT....IANYA MANIS...TAPI..JIKA TERSILAP...IA AKAN MENJADI PAHIT..RENUNG2KANLAH

Tanpa Nama berkata...

rasa bahagia bila diri kita disayangi..tp sakit rasanya bila dikecewakan..
i like this blog..iringan music yg sesuai~ =)

Tanpa Nama berkata...

izikan saya mengambil kata2 hikmah ini...

Tanpa Nama berkata...

senang bila jatuh cinta ....
sakit bila patah hati ...
cinta itu tak sbatas kata ....
cnta butuh pengorbanan dan ketulusan ....

Tanpa Nama berkata...

Aku kahwin demi cinta
stelah cinta berjalan sepurnama
cinta itu sendiri terpadam
oleh karakter si dia yang tidak sehaluan
dia memimir cara lain dan aku berfikir cara lain
akhirnya cinta kami sepi tidak kemana
aku cuba hubungi dia
namun dia sepi tidak berkata
aku hanya memikir, apakah salah, jika aku lepaskannya
aku masih tetapp mencintainya
kerana dia sudah berbadan dua
dan itu adalah anak kami jua
tapi apa harus aku lakukan
mungkin cintaku sudah tidak berbalas lagi
atau mungkinkah, dia merajuk
dan ingin di pujuk ?
aku tidak tahu......

Tanpa Nama berkata...

pujuk la die.sbb hati wanita cpt trsentuh..mudah terasa..sy percye isteri awak masih menunggu awk dtg utk mmbawa die pulang..jgn trlalu ego..cuba sehabis mungkin..awk lebih mengenali isteri awk yg sbnr..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah
namun halangan dan dugaan yang melanda
membuat seseorang itu menderita...
demi cinta Aku tetap mencintainya sepenuh jiwaku...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu butuh pengorbanan

Tanpa Nama berkata...

cinta blh buat seseorng 2 gila..

Tanpa Nama berkata...

mantabbbzzzz dah pokonya...

Tanpa Nama berkata...

CINTA....hadirnya tak diundang...perginya tak dapat dihalang..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..
sy telah berkongsi madah nih di dalm fb sy..sbb sy rasa semua
kata2 tersebut mempunyai makna2 yg tersirat.. yg kadangkala x terucap oleh lisan hanya kata2 yg dpt kita ungkapan..

nAdEyYa iSnOr berkata...

ASsalamualaikum,,,
sy baru je pas ptus,,yg sy xbole nk terima,,lelaki tu ckp,,sy terlalu baek utk die,,so die jd sllu berpk ttg ap yg die penah wt,,die rse die xckup smpurna bg die,,tp ble sy ckp,,sekali sy terima die dlm hdup sy,,sy bole 3ma ap je die pnah wt dan sy xkn pertikaikn,,tp,,die pergi juge dr hdup sye,,sy syg sgt kt die,,tp sy tau ni smue percaturan drpd NYA,,

Radityta Alviantono berkata...

kenapa ya cinta itu gila,gak pernah tau kapan datang,kapan pergi,kapan buat happy,kapan buat sedih.....
tapi cinta memang gila tapi indah..karena cinta itu sempurnanya... full..
tapi jangan samakan cinta dg sayang..
karena 2 kata itu berbeda huruf dan juga arti..
CINTA : perasaan yg ada dalam hati..
SAYANG: perwujud'an sikap dari CINTA...

Tanpa Nama berkata...

sebut sj pasal cinta tentu kita fikir kebahagiaan. tetapi kenapa dalam cinta ada kepahitan? kenapa mesti merana bila perginya cinta?

Tanpa Nama berkata...

ermmm=(...tq

Sarah Suhaimi berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Sarah Suhaimi berkata...

(^_^)

Tanpa Nama berkata...

Menyentuh banget sih kata-katanya...

Tanpa Nama berkata...

cintailah Allah sepenuhnya..sesungguhnya hanya cinta darinya yg paling sejati.xkn pernah mengkhianati cinta kita.

Tanpa Nama berkata...

kadang-kadang orang di dunia ini cuman tau melakukan tetapi tidak mau menerima resikonya..............

Tanpa Nama berkata...

first tyme saya rasa saya benar2 jatuh cinta ngn ssorg...kami x pernah nak luahkan..tp..sya tau dia jg punya prsn yg sma...tp..akhirnya..dia kata, sya terlalu baik utk dia...saya layak dpt yg lbh baik..sya sdey bilamana dia ckp cmtu...wlubgaimanpn,dia still amik berat sal saya...dn ini mmbuatkan saya sgt susah nak lupakan dia..sbb..hati saya benar2 cintakan dia..

Tanpa Nama berkata...

andai cinta sejati itu menjadi milikku...

asnhaReynaldi@ berkata...

assalamu alaikum :(

.kurang ngerti sma jalan fkiran cwo ,,

gini salah gtu slah ,ap yg hrus sya lakukan ??

diam??
yakin ga cinta sekarang buat selamanya ??:)

nur berkata...

sy pcya cnta sjti i2 ada utk kta wlawpun kta x dpt mmlikinya..mgkin da hkmahnya d sblik smua khlngan yg kta rsai..wlwpun drnya bkn mlik kta lg..sy rela dea prg dr hdp sy wlawpun sy akui sy amt mncntai dea..sy rela asalkn dea bhgia..hnya kmbli ke jlan-Nya yg b0leh mmbuat sy terus bisa brthan d bumi yg fana ini..:)

Tanpa Nama berkata...

aqu mencintai seseorang, tapi penuh dngn ke pahitan,,,,,, air mata q ta kan habis, ta sanggup q merelakanya, semoga dy tahu, semua tentang dri q saat ini!!!

caiya itok berkata...

CINTA ibarat kupu-kupu...
semakin dikejar..semakin menghindar...
tapi jika kau biarkan ia terbang...
maka ia akan menghampirimu....

- jangan pernah mengatakan.."AKU CINTA PADAMU"
jika kamu hanya berbohong...

-jangan pernah mengatakan "AKU SAYANG PADAMU"
jika hal itu tidak dari hatimu.

-jangan pernah memberi"CINTA"jika kau tak memilikinya...

-jangan pernah memberi"HARAPAN"jika kau tak mampu memenuhinya...

-jangan kau sentuh"HIDUP"seseorang jika kau hendak bermain-main degan nya...

-jangan membua seseorang"JATUH CINTA"jika kau tidak berniatMENCINTAINYA...

nur berkata...

aku sayang kan kau..aku sayangkan kau..kenapa kita selalu bertengkar?.disaat ini aku terlalu rindukan suara kau..sms kau..gelak tawa kau..aku tersiksa..sungguh tersiksa..kau jauh berubah dari apa yang aku sangka..mungkinkah kau telah pergi dari hidupku?. JANGAN!!! kerna antara aku dengan dikau masih ada yang belum sempurna..i wait for you forever! please dont leave me..love u

Tanpa Nama berkata...

SALAM N HAVE A GOOD DAY TO ALL,

Honestly memang sukar tok melupakan cinta pertama,samada d tinggalkan o meninggalkan...kenangan manis+pahit tetap mekar sehingga lah kite btl2 ketemu dengan insan yg mencintai,memahami,terima kite seadanye..still waiting for that`s great moment..fren,pray for me... Ash83

Tanpa Nama berkata...

Cinta Manusia akan mati...cinta harta akan berakhir....Cinta Yang Maha Agung Insyaallah berkekalan selamanya...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu sundel

Tanpa Nama berkata...

kadang2..cinta mesti ada ketulusan dr hati..cnta apa seadany..aque bru saja jmpa cnta ptama que..ku harap dia pendamping hdup ku..amin..pray 4 me n her keyh!!

Tanpa Nama berkata...

ak merindui dan sngt syg akan dia.smpai bila ak harus menunggu kamu wahai XX untuk mengungkapkan kata2 syg dan cinta kamu pada ak...hnya Allah saja yg tahu betapa rindunyer ak pada kamu XX...ini kah cinta???

shy gurlzz berkata...

hrmm , aq ingin dicntai kamu selama-lamanya .. aq mahu jdi bedadarimu di akhirat kelak ... insyaallah ,jika dgn izin NYA ...

Tanpa Nama berkata...

aku ingin CINTA ku sperti dlu...
aku rindu saat kta mla bcnta dlu...
:(

Tanpa Nama berkata...

sangat mencintai dia, tp knape die mesti pergi dari my life tanpa sebab !
aku sygg kn koo !

Tanpa Nama berkata...

so sweet...sdih po adew

Tanpa Nama berkata...

cinta tanpa masalah ..ibarat kopi tanpa gula :)

Tanpa Nama berkata...

kini baru ku tahu betapa hebatnya cinta...biarpun hnya 3 bln usia perkahwinan ni,mgu depan hancur sgalanya..mungkin itu adalah takdir utk ku.....

Tanpa Nama berkata...

sukar aq mngerti benarkah insan yang hadir itu adalah insan yg ku cintai n mnyintaiku....ya allah bantulah aq...merana diriku
:(

Tanpa Nama berkata...

h

Tanpa Nama berkata...

pnglmn byk mngajar aq erti khidupan....

Tanpa Nama berkata...

Kenapa ?!!?....Aku Cntakan Kau !!!

Tanpa Nama berkata...

Dimanakah kedamaian sejati?
Dimanakah ketenangan abadi?
Dimanakah keadilan yang dicari?
Dimanakah kasih sayang murni?

Tanpa Nama berkata...

cinta hrus melkukan pngorbanan kn.
aku mlpskn owg yg aku syg tuk shbat baik aku..
aku rela khilngn kksih dri khilangan shbt baikku..
kksih yang baik xkn benarkn drynye dirmpas owg lain kcuali dia mrelakan.. mcm kksih aku ini shahrizal.. .. aku doakn kau bhgia dgn shbatku farah najihah yahya..aku pasrah

Tanpa Nama berkata...

knpe cinta itu buta??
knpe die x prnah cuba nk memahami sye???
ape ptut sye wt , adakah patut sye di tinggal kn???

Tanpa Nama berkata...

kepergian dirinya adalah kesilapan diri ini.dia insan pertama yang membuatkan aku menitiskan airmata.belum sempat aku memberitahunya bahawa aku mencintainya dia telah menyepikan diri.dia terlalu istimewa hingga tiada insan lain mampu menggantikannya dihati ini...disaat aku mula mencintai dirinya dia sudah tidak sudi lagi memandang kearah ku.......benar kata kakak jika tiada kejujuran dlm perhubungan kita akan menyesal dan terseksa merinduinya setelah dia pergi dan tidak lagi memandang kearah kita buat selama2nya........kerana aku tidak jujur,sehingga now aku merinduinya.dan setiap kali merinduinya setiap kali itu juga airmata ini menitis..aku ingin dia kembali dlm hdp ini.....................

Tanpa Nama berkata...

WALAU APE PN YG TERJADI...DIRI MU TETAP KU NANTI...XKN PERNAH AKU BERPALING...KERNA AKU PERCAYA KAU ADALAH UTK KU

Har'east87 berkata...

cintailah yang Maha Esa,yang pasti akan kekal untuk slamanya....

Tanpa Nama berkata...

WALAUPUN APE YANG TERJADI..KITA KENEL LA BERSABAR..KITA YANG MEMRANCANG ALLAH YANG MENETUKAN SEGALA NYER...

sumqndqk sqbqh berkata...

,,,cin tq e2 hqdir bkqn tuk d'khiqnqti,,,xs'org pun dpt m'hlg nyq,,,kecuqli,,tqkdir...

Tanpa Nama berkata...

cinta...
hurmm...
sukar utk dfahami andai tdak dhyati

Tanpa Nama berkata...

cinta itu kadang menyakitkn kadang menyenang kn,,,

Tanpa Nama berkata...

tiada pernah ku mengenal apa itu cinta

Tanpa Nama berkata...

sungguh ke dye mncntai ku..?
pelbagai bnde yg dye laku kn utk ku tp
pengalaman lepas m'buat ku tkut utk
pcye lelaki lgi..
andai benar ko ikhlas dgn ku,
aku psti ko tahu alamat uma ku..
aku n wali ku mnanti kn khdiran mu
bsama restu famly mu..

JLA_7194 berkata...

jika kite xbersedia nak mmberi cinta,jgnlaa mmberi ..
cinta itu umpama kain putih ,kita dicipta utk mcorakkannye ..

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

MRS LICCA:
aku mencintai dia, tapi dia sudah memberi tahu kebenaran..
betapa tawarnya hati dia kepada diri ku..atas sebab2 perangai ku yang terlalu mengongkongnya..sedangkan dia mengongkong diri ku tidak mengapa..
akhirnya aku pergi melabuhkan tirai hubungan kami..aku pergi untuk kebahagiaan dia..walau betapa rindu nye aku kepada dirinya..
aku harus teruskan hidup aku..biarlah ianya menjadi kisah silam ku..walau susah melupakan dirinya..
aku akan berdoa semoga ada yang lebih baik Allah akan beri kepada ku..

Tanpa Nama berkata...

cinta x guna

Tanpa Nama berkata...

cinta memang indah bala kita saling mencintai

Tanpa Nama berkata...

i <3 my husband..u r my life asyraf,i.Allah until jannah..doakn kebahagiaan kami..love u so much lillahitaala...<3

Unknown berkata...

aku benci cinta.

EDI.. berkata...

Lemparkan seorang yang bahagia dalam bercinta kedalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan

Tanpa Nama berkata...

cinta memang sesuatu yang indah tetapi cinta juga sesuatu yang menyakitkan . tak perlu benci cinta kerana kita yang membawa cinta itu ke arah yang wujudnya cinta sejati :)

hana shaharudin berkata...

cuba menghayati erti sebenar ungkapan cinta

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.