Sajak Cinta - Tiada Lagi Cinta


Share on Tumblr


Andai kata aku berhenti tersenyum
kepadamu,
andai kata aku berhenti
mengalunkan muzik ini setiap
malam,
andai kata aku tidak lagi
menulis not-not cinta kita
di dalam diari,
maka kau ampunilah aku..
kerana hati ini bukan lagi
MILIKMU..

Nukilan:
Nama Pena: chocoice1403
Email: diebacomey@yahoo.com
Sajak Cinta - Tiada Lagi Cinta

40 Komen:

aien nassir berkata...

terbaek

Tanpa Nama berkata...

cinta itu membingungkan....

Tanpa Nama berkata...

salam..sebenarnya cinta itu indah..hanya kita yg sebenarnya membingungkan hati kita.seperti aku yg kini terkaku dalam erti cintaku sendiri. apa yg aku mahu dan apa erti cinta yg aku mahu..namun yg aku tahu cinta aku hanya satu..aku xpernah berhenti menyintai dan cintai..tapi tidak aku nafikan kadangkala cinta itu memang membingungkan aku..

Tanpa Nama berkata...

Cinta benar2 membuatkan semua yang memahami cinta itu mengalir air mata

Philipus berkata...

cinta memang terasa begitu indah, cinta bisa membuat orang bahagia, namun kadang cinta itu bisa membuat hidup orang berantakan, namun tidak bisa dipungkiri bahwa tak ada satupun manusia yang hidup tanpa cinta karena cinta itu sangat berharga...............

Tanpa Nama berkata...

I LIKE...... LUV IT.....

Tanpa Nama berkata...

cinta indah nya hanya di awal'' saja ...

tapi setelah tau bgmna dya yg sebenernya ..
yang suka menyakiti hati se orang wanita , betapa menyesal nya kita mengenal dya !!!

Tanpa Nama berkata...

cinta bkan skadar perasaan tp hati,cinta x smstiny bersatu kerna cinta adalah pengorbanan.jgn salahkan cinta bila kita terluka kerna mgkin itu bkan la cinta sejati kita.tapi biarla cinta jauh dr idup ak.......

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Bicara:
Cinta pada dasarnya indah tetapi keindhan yang paling hakiki adalah cinta pada ilahi....

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama berkata :

CINTA kadang membingungkan...
& cinta jg kadang menyenangkan.....

tp cinta tu berat jg untuk di dapat kan.......

Tanpa Nama berkata...

dimas i say i love you..


from gadis remaja in depok

Tanpa Nama berkata...

luve will not perpect without smile and crying...,
luve is beautiful...
but luve to ALLAh is most beautiful and meanings...

Tanpa Nama berkata...

(':

Tanpa Nama berkata...

jika bercinta jangan la anda memberikan cinta 100% kepada c dia sebab belum tentu lagi dia mencinta anda dengan sepenunya

Tanpa Nama berkata...

walau sejaat mana pun seseorang itu...
klaw ia jmpe cnta sjati nye... air mata nye akn mengalir juga....
bila ditinggal kn atau dikecewa kn.....

Tanpa Nama berkata...

SEKILAS TENTANGNYA

Ku tahu,,engkau maya saat ini,,,

Namun keberadaanmuu itu sungguh berarti bagiku,,,,,,,

Mengenalmu,,,aku sangat beruntung,,,,

Saat langkahku letih kau temani aku,,,

Saat langkahku terhenti kau beri aku kekuatan tuk terus berjalan,,,,

Saat ku gontai kau menuntun langkahku,,,,,,,

Seandainya kau nyata bagiku,,,,,,

Ku ingin menatap wajahmu,,,di kedua mataku,,,,,,

Kau begitu indah di mataku,,,,,A

Karenamu hari2ku kembali ceria,,,,,,,,,

Karenamu aku merasa bisa tersenyum lepas tanpa beban,,,,,,,,,,

Akankah Tuhan mengijinkan kita bertemu,,,,,,,,

Tuhan seandainya saja dia tahu,,,,,,,,aku sungguh mengaguminya,,,,,,,,,

Sangat mengaguminya,,,,,,,,,,

Ku berharap semuanya takkan memudar,,,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

SEKEPING DOA



Tuhan,,,

Caramu mengenalkannya padaku begitu indah,,,

Tapi klo boleh aku memohon satu kali lagi,,,,ijinkan aku menatapnya dari kedua mataku secara nyata,,,

Mungkin permintaan ini terlalu konyol bagimu,,,,,,,,

Tapi memang itu yang saat ini ku rasa,,,,

Yang saat ini ku inginkan,,,,,,,,,

Aku berharap akan ada keajaiban itu di hadapanku,,,,

Seandainya yang maya itu menjadi nyata,,,


BY:VENA_MARS2002

Tanpa Nama berkata...

CINTA mmg indah bg yg sedang bahagia.
seperti yg pnh kurasai dulu......
tp CITA juga mjadi paling pahit di saat aku ditinggalkannya......
CINTa mbuat aku sakit....
Pd yg sdg bcinta..hargailah cinta anda...

tulankluken berkata...

saat kita masih bersama betapa bahagia yang di rasakan hati ini. tapi setelah enkau meninggalkan aku sendirian betapa sedih hati ini. kau pergi tampa meninggalkan alasan. yang kau sisakan hanyalah rasa sakit yang mendalam...

tulankluken berkata...

apakah di dunia ini masih ada cinta yang tulus yang di miliki oleh para kekasih kita.... dia akan berjanji untuk setia tapi kata_kata itu hanyanlah sebuah umpan untuk menjerat hati kita. di mana setelah kita masuk dalam jebakanx hati ini akan merasakan kesedih yang amat dalam, ia akan mempermainkan hati kita ia akan membuat hati kita terluka... jadi di dunia ini tak ada cinta yang tulus yang di miliki oleh para kekasi... cinta yang tulus hanyalah milik para sahabat kita

farrahliyanna berkata...

besttt

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah,,,
alangka bahagianya jika aq memiliki cinta...

Tanpa Nama berkata...

Hati ini bukan lagi untukmu. Ia lenyap dari pandangan matahati ku

Tanpa Nama berkata...

cinta kdgkala bsan kdgkala tidak

Tanpa Nama berkata...

CINTA PERTAMA adalah sesuatu y pertama membuatkan kita bahagia dan juga terluka y memakan masa terlalu lama untuk pulih apabila kita sudah dilukai...by ABDUL MUIZ MOHAMAD BOHARI..from KELANTAN....BACHOK.............

Tanpa Nama berkata...

Tuhan,,,
Rasa ini hadir aku pun tak pernah tahu,,,
Tuhan,,,
Kini aku telah jatuh cinta padanya,,,
Sungguh aku menyayanginya,meski saat ini semua masih maya,,,
Tapi dilubuk hatiku yg paling dalam, aku benar2 ingin menjaga tulus cinta ini,ku ingin membasuh luka yang pernah ada di hatinya,ku ingin mengembalikan warna yang telah hilang oleh masa lalunya,,,
Tuhan,,,
ku mohon,,,ijinkanlah aku tuk menyayanginya,,,mencintainya,,,
sekali lagi ku mohon,,,,,,,,,,

( vena _mars2002 )

Tanpa Nama berkata...

Buatmu yang ada di jauh sana,,,,"HM"
aku hanya ingin mengatakan bahwa, AKU SAYANG KAMU
----- I LOVE YOU -----


by: vena_mars2002

Tanpa Nama berkata...

cinta terlalu indah
untuk diluah perasaan bahagia
cinta terlalu berharga
hingga kita selalu tersenyum bahagia
adakalanya..
ada tangisan..
tapi kerana ia cinta
dukapun hilang seketika

BY:hani87 (17nov

baby_hani87 berkata...

kehadiran cinta takkan buat kita hilang segalanya
kerana yg menentukan jalannya itu hanya kita..
andai cinta benar- benar hadir dalam kehidupan kita
redhakanlah segala yg tertulis buat kita
hanya mungkin..
untuk menerimanya,
kita perlu memberi masa..

baby_hani87 berkata...

pengorbanan buat kita rasa bernilai
dari adanya perselisihan
pasti insan yang menyayangi menghargainya

Tanpa Nama berkata...

andai cinta kita perlukan pengorbanan,aku akan memilih cinta yang hakiki . sebab cinta yang hakiki tak pernah membuatkan aku rasa dilukai.

baby_hani87 berkata...

apa ertinya kehidupan tanpa cinta...
kerana cinta juga kita mengenali dunia bahagia
duka juga satu ujian dalam kehidupan kita
tanpanya kita pasti lupa dalam keasyikkan..

baby_hani87 berkata...

CINTA..

KEBAHAGIAAN MEMERLUKAN
PENGORBANAN..
KEHIDUPAN LEBIH BERMAKNA BILA KITA IKHLASKAN PERJALANANNYA
BIARKAN DUKA ITU BERLALU
DENGAN LEBIH PENGERTIAN
BELAJAR MENGHARGAI
BIARPUN PAHIT
TERIMA DENGAN TULUS HATI.
KITA HANYA INSAN YANG LEMAH
KITA TAKKAN SEDAR TANPA KESILAPAN
CINTA MENDATANGKAN BANYAK PERSOALAN..
TAPI JANGAN KITA LUPA
IANYA SATU UJIAN BUAT KITA.

Tanpa Nama berkata...

Cinta mungkin akan sangat bermakna
jika ss'orang dapat menghargai
perasaan pasangan na
dan saling bersabar dalam styap
cobaan yg ada..
<3 <3

SAFRILFAQAT berkata...

bagus juga...
salam knal jha ya..

kunjungi juga blog awak ya...
http://safril-faqat.blogspot.com/

thank's...

HeLLSperM berkata...

sedih bukan...
bila kita sedar hatinya bukan milik kita..

Tanpa Nama berkata...

Tuhan,,
Aku tak pernah tahu,,kenapa ini semua harus terjadi,,,,,,,
Kenapa harus ada aku dan dia dihatinya,,,,,,,
Sungguh,,,semua ini terlalu berat untukku,,,,,,
Aku terlanjurr menyayanginyaa,,,,,,,aku mencintainyaaa,,,,,,
Ribuan airmataku kini terjatuh,,,sering kesedihanku,,,
Tuhan,,,
Kini aku tak tau apa yang harus aku lakukan,,,,,,
Apakah aku yang harus mundur dari semua ini,,??
Apakah aku harus merelakan semua ini,,,
Dan berkorban seluruhnya demii dia,,,demi kebahagian dia,,,,,,
Tuhan,,,
ku mohon ...beri aku petunjukmu,,,,
Saat ini langkahku benar2 gontai,,,
Hatiku bagikan tersayattt pisau yang tajam,,,
Aku kembali rapuh,,,
Tuhan,,,aku sayang dia,,,aku tak ingin kehilangan dia,,bahkan cintanya,,,,,,,,,
Dia begitu berarti untukku,,,,,,,,,,,
Aku sayang dia Tuhan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

love u,,,,,Hayat mahmud M,,,,,

(vena_mars2002@yahoo.com)

Tanpa Nama berkata...

aqu mencintai kamu, karna tuhan,
aqu menyayangi kamu juga karna tuhan,
karna tuhan semua menjadi nyata,
karna tuhan kita bisa bertemu,
karna tuhan juga kita bisa berpisah.
jadi jangan salahkan cinta jikalau kita harus benar" kehilangan, karan tuhan yang tau segallanya.

I love you Biaas <3

baby_hani87 berkata...

mengharungi kehidupan tanpa cinta
ibarat hati yg kosong
beri ruang pada jiwa kita
untuk lebih mengerti akan kehidupan
kita hidup diberi peluang setelah gagal sekali
diawal percintaan,kita telah ketahui
cinta itu buat kita..
merasa indah& bahagia
tapi`ada juga yg duka& airmata

rohayu berkata...

cinta mmg trsangat lah indah...perasaan cinta dtg tnpa diundang...dgn cinta..hdup ku lbh bermakna...dgn cinta...jiwa kami brsatu...oh Tuhan...sekiranya dia di takdirkan untuk ku...Kau dekat kan lah hati kami...tapi seandainya kami bkn di takdirkan satu sama lain..Kau redha kan lah hati kami menerimanya...AMIN...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.