Kata-Kata Hikmah Dan Inspirasi


Share on Tumblr
Kata-kata hikmah, mutiara kata dan inspirasi

Orang berani tidak membabi buta melompat masuk ke dalam jurang, melainkan masuk perlahan-lahan dan dengan mata yang terbuka setelah mengukur dalamnya. - STAHL. P.J.

Tingkah laku diri mencerminkan peribadi lebih daripada apa yang kita katakan tentang diri sendiri.

Naga makan segala apa yang melintasi di hadapannya, tetapi insan yang bijaksana dapat menyisihkan yang bermanafaat dengan yang bermudarat. - F.D. ROOSEVELT


Menghormati orang lain seperti anda menghormati diri anda sendiri. Menghormati diri lebih memberi kepercayaan pada kita dan hendaklah kita jaga diri kita dengan menghiasi peribadi kita.

Kebiasaan yang selalu diamalkan akan menjadi tabiat dan sesungguhnya amatlah sukar kepada individu mengikis sesuatu yang dipanggil tabiat.

Kejayaan dicipta oleh insan biasa yang berusaha secara luar biasa.

Kata-Kata Hikmah Dan Inspirasi

14 Komen:

Unknown berkata...

saya bersetuju dengan kenyataan perilaku peribadi kita mengambarkan kita siapa di mata mereka..

CIRI-CIRI BLOG YANG MENDAPAT SAMBUTAN PEMBACA

anakdenesor berkata...

yupppp..hihih

hai..klo mau tempah header or watermark sila la jenguk blog saye yea..hihii

Tanpa Nama berkata...

banyak kali ceritamu.....
aku gk prcaya tu yang anda bilang
semua bohong
cinta tu hanya buatku sakit hati doank
stelah apa yang tlah ku berikan
dgn sekejap mata dia pergi ke pria lain
dasar semuanya sama saja
baaaajiiiingaaan.....!!!
muakkk Akuuuuu

Tanpa Nama berkata...

aku rindukan cnta ku yg pergi, n aq ngin dia kembali .....

myra 19 berkata...

jika kita pandai mengawal diri kita,maka kita mesti pandai mengawal perasaan kita..jadi jika pandai mengawal diri pasti kita dapat mengawal perilaku kita sebagai seorang manusia biasa..

1001 cerita... berkata...

penuh dengan madah dan kata-kata motivasi bermakna..tahniah

Tanpa Nama berkata...

kerana ALLAH bekerja dalam rahsia..

ladienofie berkata...

nice background music! :D

Tanpa Nama berkata...

aku ingikan dia mendampingi ku dalam kepedihan dan kelesuan diriku,,kata yang penuh makna membawa seribu kebaikan,,ini bkan smata2 krana manusia malahan kerana Allah taalaa,..wassalam

jai berkata...

JUHYGTF

Tanpa Nama berkata...

jika kita jujur,ALLAH pasti akan memberikan yang terbaik kepada kita...jadilah orang yang sentiasa mendekatkan diri kepadaNya..

Tanpa Nama berkata...

wow :)

Tanpa Nama berkata...

wow..interesting..jujur is perfect!!!

Tanpa Nama berkata...

adakah anda menangis setiap kali membaca kata kata hikmah,saya ingin mengetahuinya..berapa ramai..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.