Wanita dicipta untuk dilindungi bukan disakiti


Share on Tumblr
Perempuan Muslimah

Wanita sangat berlebihan dalam mencintai dan membenci, dan tidak mengenal pertengahannya. Hargailah wanita kerana wanita dicipta untuk dilindungi dan bukan untuk disakiti.
Wanita dicipta untuk dilindungi bukan disakiti

28 Komen:

Tanpa Nama berkata...

aku bahagia jika aku lahir untuk dilindungi, aku tak tau apa jadinya jika aku yang paling lemah dan tak kuat di jagad raya ini, di sakiti lagy, entah kan lari ke mana .. bukan sejuta bodyguard yang aku inginkan dan bukan tembok berling yang mengelilingi rumah yang mampu melindungi aku tapi kau.. yang diciptakan bersama aku di jagad raya ini, yang namamau telah tertuliskana di hati ini yang lebih kuat melindungi hati dan jiwa yang lemah ini... thanks untuk kesetiaanmu, tak ada kekuatan yang lebih dasyat selain kekuatan cinta, kasih sayang dan kebersamaan yang kau berikan... I Love u

Tanpa Nama berkata...

mmang wnita hrus dijaga layaknya kt mnjga hrta kit

Tanpa Nama berkata...

btl..mmg wanita perlu dilindungi bkn disakiti

Tanpa Nama berkata...

ah,,, teori,,,,,,,,

Agus salim.MT berkata...

aku sayang wanita

Tanpa Nama berkata...

WANITA...

Tanpa Nama berkata...

Aku Merasa Bahagia,Jika Wanita itu Selalu dilindungi,bukan untuk disakiti.
Tapi, Apa Boleh Buat. Jika Masih Ada Wanita2 Yang Lainnya yang Masih Tersakiti..
Semoga Aku,Kamu,Dan Kita Semua Adalah Wanita Yang Terlindungi Dari Semuanya.amin

Tanpa Nama berkata...

aku akan selalu bahagia jika wanita terus bahagia dalam rumah tangga.

ova_cp berkata...

aku merasa kecewa jika wanita selalu di sakiti, aku ingin wanita selalu dilindungi.so jangan pernah nyakitin wanita.begitupun wanita jika kamu ingin selalu dilindungi jangan pernah mengecewakan dia seseorang yang tuluz mencintaimu.

Ade_sangpenyair berkata...

manusia adalah tulang rusuk seorang laki laki
jadi bagi kaum Adam, bila menyakiti kaum Hawa itu berarti sama saja menyakiti diri sendiri, so...sekuat mana seorang pria, suatu nanti ia akan ternangisi oleh kelembutan seorang wanita

Tanpa Nama berkata...

WANITA ADALAH INSAN YANG LEMAH TETAPI SEORANG INSAN YANG TABAH. AKU JUGA INGIN JADI SEORANG WANITA YANG TABAH, KERANA CINTA TELAH MEMBAWA SINAR DALAM HIDUP AKU....

Tanpa Nama berkata...

sebagaimana lelaki ingin dikasihi, begitu jualah dgn wanita. ingin kisayangi dan dicintai. biar sekeras mana sorang wanita, tinggi mana ego mereka, tetap akan rebah dlm pelukan sorang lelaki.. hargailah dia...dan sesekali sakiti dia kerana wanita insan lemah yg hanya mahukan cinta dan kasih sayang...

Tanpa Nama berkata...

wanita bukan seperti bola sepak yang boleh ditendang sesuka hati...tapi mereka bagaikan bola ragbi yang seharusnya direbut dan dilindungi..

Tanpa Nama berkata...

wanita memang patut dilindugi bukan disakiti

Tanpa Nama berkata...

tidak bermakna dlm idup tanpa cinta .

Tanpa Nama berkata...

whai kaum adam...cIntaLah kpd wanita..apE adenye...

Tanpa Nama berkata...

wanita bagai mana perlu lindungi...?

Tanpa Nama berkata...

siapakah yang melindungi perempuan...??zman skg prmpuan jarang d lindungi malahan di biarkan....

Tanpa Nama berkata...

aq hrap smpai blew2 pon wnita ttp d jaga n d rwat dgn bek. .

Tanpa Nama berkata...

wanita adalah tulang rusuk lelaki..
tapi zaman sekarang susah nak mencari kaum lelaki yang ikhlas melindungi wanita..alasan mereka wanita cukup sifat ,boleh berdikari sendiri..
wanita bukan mahukan 24jam dilayani,cukup sekadar bertanyakan khabar walaupun tidak selalu bermesej atau telefon..
dan penting wanita itu dapat tahu adakah mereka benar dihargai / dilindungi atau dibiarkan //

Tanpa Nama berkata...

wanita hanya bsa mnangis di kala dya tersakiti
yang tau hti wanita hny wanita itu sndri
wanita hny brharap seorang pria mncintai dya dngan smua kekurangan dya bkn krena kelemahan n kelembutan dya y bsa di permainkan

Tanpa Nama berkata...

terkadang wanita menangis bukan karena dya tersakiti,
melainkan karena mereka takut untuk dikhianati . . .

Tanpa Nama berkata...

wanita memang insan dllam kehidupan seorang laki laki yg setia untuk menyayangi wanita :)
terkadang wanita menangis bukan karna dya di sakiti ,melainkan karena mereka takut untuk dikhianiti ... :(

alex nur berkata...

ini buat cwok"bajingan:jika u mw brbuat ssuatu kepada seorang wanita brfikirlah dahulu,pikirlah kelak esok wanita ini akan jadi apa?,,?

Tanpa Nama berkata...

wanita itu seharusnya disayangi dan bukan untuk disakiti...♥♥...

Tanpa Nama berkata...

memang wanita harus di sayn,tetapi knpa saya selalu di sakiti sm leki2 bahkan juga sm cewe selingkuannya...sungguh sangat menyakitkan bagi sy ampir setiap saat sy hanya hidup dengan air mata....

Tanpa Nama berkata...

aku hanya hamba yg lemah..tidak punya kekuatan untuk lari dari sebuah kekejaman lelaki bergelar suami, tubuhku hanya bisa menahan kesakitan dari kekerasan seorang lelaki yg bergelar suami..aku bertahan demi menjaga kebahagiaan anak anakku, betapa hampanya hidup tanpa keluaga yg utuh, kerana aku pernah diposisi itu, tnpa kasih syg org tua yg lengkap,

Tanpa Nama berkata...

Wanita bukan sebuah hidangan dimeja makan. Wanita adalah insan yang lembut perasaannya,wanita yg selalu tabah dalam menghadapi kesusahan Dan kesedihan.penuh kasih sayang.sadarkah semua kaum laki2 bila tiada pendamping hidup,hidupku Akan gersang..lalu sudah begitu hebatkah saat kami bisa menyakiti perasaan kaum wanita ??

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.