Kisah Pensel dan Pemadam


Share on Tumblr
Kisah Pensel dan Pemadam

PENSEL : Saya minta maaf...

PEMADAM : Untuk apa? Awak tak buat salah pun dengan saya.

PENSEL : Saya minta maaf disebabkan saya, awak cedera. Setiap kali saya buat silap, awak pasti berada disitu untuk membetulkan kesilapan saya. Tapi setiap kali awak memadamkan kesilapan saya, awak kehilangan sebahagiaan dari diri awak, awak menjadi semakin kecil.




PEMADAM :  Jangan bimbang, saya langsung tidak kisah tentangnya kerana saya dibuat untuk membetulkan kesilapan yang awak dah buat. Walaupun suatu hari nanti saya tahu bahawa saya pasti akan hilang, saya bangga dengan kerja saya ni. Jadi jangan la risau sebab saya benci tengok awak bersedih...

JIKA kamu TIDAK MAMPU menjadi sebatang PENSEL untuk MENULIS KEBAHAGIAAN kepada seseorang, cubalah sekurang-kurangnya menjadi PEMADAM LEMBUT yang mampu MENGHILANGKAN KESEDIHAN seseorang 

English Story

Pencil and Eraser
Pencil: I'm sorry

Eraser: For what? You didn't do anything wrong.

Pencil: I'm sorry because you get hurt because of me. Whenever I made a mistake, you're always there to erase it. But as you make my mistakes vanish, you lose a part of yourself. You get smaller and smaller each time.

Eraser: That's true. But I don't really mind. You see, I was made to do this. I was made to help you whenever you do something wrong. Even though one day, I know I'll be gone and you'll replace me with a new one, I'm actually happy with my job. So please, stop worrying. I hate seeing you sad.

By: John Deru
Kisah Pensel dan Pemadam

4 Komen:

Tanpa Nama berkata...

itulah cinta y sbnar dn dtg nye dri allah....

Tanpa Nama berkata...

x fhm langsung ak d buat nya .. ??

Tanpa Nama berkata...

Kisah ni sangat bermakna..... thanks. ♥

Unknown berkata...

Awwwwwwww I can't...cute♡

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.