Puisi: Yang Berlalu


Share on Tumblr
Yang Berlalu

Dulu memang..
memang kau pernah berjalan dalam hidupku..

Dulu memang..
memang rindu ini untuk mu..

Dulu memang..
Cinta ini untuk mu..


Tapi kini..
aku tidak ingin lagi kau meniti hari-hariku..
tapi kini..
aku benci untuk mengingati walau sedetikpun saat bersamamu..
tapi kini..
aku rasa satu kerugian kerana pernah menabur rasa cinta padamu..

Ini kerana..
Aku bukan lagi gagak yang kau pandang hina..
ini kerana..
aku bukan lagi bunga yang kau pandang layu di tasik madu..
aku bukan lagi masa silam mu.

Nukilan:

Elly Suhaily
Puisi: Yang Berlalu

0 Komen:

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.