Mengorat Tapi Tak Ikhlas


Share on Tumblr
Seorang gadis sedang berjalan di sebuah pusat membeli belah.. sedang matanya leka memandang kedai-kedai yang menarik tiba-tiba dia di tegur oleh seorang lelaki kacak yang berdiri di hadapannya.

LELAKI : Hai...
PEREMPUAN : Eh hai...
LELAKI : Boleh kita berkenalan ? awak ni cantik lah!
PEREMPUAN : Kalau awak cari seseorang yang cantik untuk berkenalan dia ada di belakang awak, dia kawan saya.

Tanpa berfikir panjang si lelaki terus menoleh ke belakang. Namun, tiada apa yang di nampaknya lalu si dia bersuara...

LELAKI : Eh mana ? mana ada sesiapa kat belakang saya!
PEREMPUAN : Memang tak akan ada, sebab saya hanya menguji awak, kalau awak benar-benar nak berkenalan dengan saya di sebabkan 'keikhlasan' awak.. awak tak akan menoleh dan mencari seseorang yang jauh lebih lawa berbanding saya... tapi, bila awak toleh sahaja, awak buatkan saya terfikir dua tiga kali untuk mula berkenalan…

Si lelaki terus tersentap dan berlalu pergi….
Mengorat Tapi Tak Ikhlas

3 Komen:

Abdil berkata...

terbaik

Unknown berkata...

wht a bd boy,haha

Tanpa Nama berkata...

oh I see, .nak try la wt cmtu!!!hihi

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.