Tips Mengenal Si Dia Melalui Pergerakan Tangan


Share on Tumblr Pergerakan dan kedudukan tangan seseorang sewaktu berkomunikasi boleh menggambarkan peribadi individu tersebut. Panduan yang diberikan di sini bukanlah satu kaedah yang tetap dan boleh diyakini seratus peratus, tetapi boleh digunakan sebagai tambahan kepada kemahiran intuisi (gerak hati) kita sendiri.

Memicit atau memegang hidung

Tidak mudah tertipu dan sangat berwaspada dalam apa juga tindakan yang dilakukan.
Seorang yang pemalu dan sukar untuk berkongsi rahsia besar dengan orang lain kecuali orang yang benar-benar dipercayai.

Meletak tangan pada bahu kawan
Suka ikut kepala sendiri
Pentingkan diri sendiri
Teman yang sangat mengambil berat dan prihatin terhadap masalah yang dihadapi oleh teman-teman rapat

Bermain dgn tangannya
Mempunyai tahap humor yang tinggi
Pandai berjenaka
Bersikap terbuka dan dapat menerima kritikan atau pandangan orang lain tanpa ambil hati
Jenis open minded

Mematahkan jari jemarinya
Seorang yang gugup dan kurang yakin untuk berbicara dengan orang lain
Baik hati dan sedia membantu sesiapa saja

Menggigit kuku

Gugup dan gementar bila berbicara
Agak tertutup dalam membicarakan rahsia hati

Memintal hujung rambut

Suka berkhayal
Sukar diperdayakan
Keras kepala

Menongkat dagu
Pendengar yang setia dan rahsia akan selamat ditangannya
Suka mendengar masalah teman-teman
Setia dalam persahabatan

Suka letakkan tangan atas meja
Happy go lucky dan pandai menyesuaikan diri
Peramah
Suka bergantung pada orang lain

Menggosok-gosok telapak tangan
Ramah dan berfikiran matang
Suka berterus terang dan tidak suka cakap berbelit-belit
Mudah memahami perasaan orang lain dan suka membantu

Memutar cincin

Sangat menepati janji
Berhati-hati dalam tutur kata
Gemar hidup yang teratur

Petikan : Halaqah.net Tips Mengenal Si Dia Melalui Pergerakan Tangan

13 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Salam..rasenye kalu kitew membaca sekadar utk sukew,menambah ilmu pengetahuan..apew salahnye..yg mnjadikkannya haram ialah apabila anda terlalu taksub dgnnya dan mempercayainya lebih dari yg sepatutnya ataupun anda mnjadikkannya satu panduan dalam kehidupan anda..then,barulah ia mnjadi haram kerana panduan dalam hidup kitew cuma dua,AL-QURAN & SUNNAH NABI(S.A.W),manakala kepercyaan kite hanya satu iaitu kepada ALLAH(SWT).

Tanpa Nama berkata...

jgn bace klu byk songeh la..bnda ni psychology jer. x plu pcye sgt..so, jgn la bc klu x suka.

Tanpa Nama berkata...

benda nie kajian lah,
dan kt boleh wat kajian,
kalo lbh peratus 50% tepat so nie bukan ramalan atau tilikan lah....

Tanpa Nama berkata...

alaa...dorg buat tips smua tuh...lpas dorg prati perilaku mnusia..mcm horoskop tu...die bkn mneliti perilaku...horoskop tu ramalan.rmlan sal bnda yg belum jd.sbb tu haram sbb allah da gtau..hnya die je yg tau msa depan.so.horoskop xley cya..lau cara mngenal2 nih..dorg tau melalui pemerhatian terhadap org2 len.xsmua btoi..so..atas bdi bicara sndiri la kwn2 e?

Tanpa Nama berkata...

ada logik gakkk...

Baby...

Tanpa Nama berkata...

kekakar betol lah

Tanpa Nama berkata...

patut x klo kita suka owg tuh,kita luah kan pasaan kita kt dy?

Tanpa Nama berkata...

aku x tahu sama ada lelaki neh suka x kt aku..wlaupun aku kpel ngan kwn bek dy.xp pasaan aku untuk dy sowg jee..dh 2 tahun aku simpan pasaan kt dye!AKU TAHU,thun lepas dy penah suka kt aku,xp aku jual mahal..skunk cm ner?mseh ada x lgi pasaan dy tuh kt aku?patut x aku tunggu dy luah kan pasaan dy tuh kt aku dlu?atau..,aku lupakan ajer dye?xp mustahil bg akuuu!!!!

Tanpa Nama berkata...

g jla luahkn kt die...
dpt ke x no 2...yg pnting u da
luahkn isi ati u kt die,,.
msti ase lega la...i da cbe au...
i dpt da dia skunk...

Tanpa Nama berkata...

la...2le,sape suh jual mahal sangat..kn dh trlepas.

Tanpa Nama berkata...

kan bukannya mmbaca horoscop.,,dan tidak membaca ramalanuntuk hari ini dan sterusnya,,tapi melihat tentang karaktristik seseorang lewat tanggal lahirnya

Bunda Amal berkata...

kalau sume pergerakan tu kite ade cner tu...bia btul....

sya berkata...

napew x lewh copy erk??
should be bg jew laa copy..
lebh bguz dapt kongsi2 ilmu dgn owang len kan..
n setiap kali owang copy n sebarkan u pon dapat peratus pahala..
e2 pendapat i laa...tq
:)

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.