Tip panduan menjana pendapatan sampingan


Share on Tumblr
Antara cara yang dapat membantu anda bersedia menghadapi krisis kewangan adalah menjana pendapatan sampingan untuk digunakan apabila diperlukan pada masa akan datang.

Ada beberapa panduan yang barangkali dapat membantu menjana pendapatan sampingan untuk mengatasi masalah kewangan anda.

Pendapatan Sampingan

Lapan panduan bagi membantu menjana pendapatan sampingan:

1. Mengajar. Setiap manusia mempunyai kemahiran tersendiri. Lebih baik sekiranya kemahiran dimiliki digunakan untuk mengajar orang lain demi kebaikan bersama.

Secara tidak langsung ia dapat membantu untuk menjana pendapatan sampingan. Selain itu, anda juga boleh menjadi jurulatih atau memberi khidmat nasihat mengikut kepakaran yang dimiliki.

2. Penulisan. Mungkin anda seorang yang suka untuk meluahkan sesuatu pendapat melalui penulisan. Pada zaman Internet kini, ia lebih memudahkan anda untuk menjana pendapatan sampingan melalui hasil karya. Misalnya, anda boleh menjana pendapatan melalui blog yang dibina sendiri ataupun menjadi penulis jemputan untuk laman web.

3. Percakapan. Sekiranya anda merasakan dengan hanya bercakap mampu untuk mempengaruhi orang lain, cari pekerjaan yang bebas untuk dilakukan seperti ejen menjual insurans.

4. Jual barangan yang tidak digunakan. Sekiranya anda memiliki barangan yang sudah tidak dipakai namun masih elok, lebih baik dijual berbanding menyimpannya. Ia juga secara tidak langsung akan membantu anda untuk menjana pendapatan sampingan.

5. Memasak adalah satu kemahiran yang kini mendapat permintaan tinggi. Sekiranya anda mempunyai kemahiran ini, tiada masalah untuk menjana pendapatan sampingan jika bijak mencari peluang.

6. Sewa. Sekiranya anda memiliki banyak aset berharga yang mungkin orang lain tidak mampu, memberi khidmat sewaan adalah idea bijak untuk menambah lagi sumber pendapatan.

7. Menawarkan perkhidmatan. Mungkin ramai yang minat untuk berkebun tetapi tidak banyak yang suka untuk menguruskannya. Tawarkan perkhidmatan yang sering mendapat permintaan daripada orang ramai.

8. Teknologi. Sekiranya anda mempunyai kemahiran teknologi seperti membina laman web atau grafik, gunakan kemahiran yang ada untuk menambah sumber pendapatan anda.
Tip panduan menjana pendapatan sampingan

3 Komen:

aku &dia berkata...

tak tau mcm mana nak mula

proffads berkata...

Memang benar seperti d nyatakan tersebut TETAPI jika anda tidak memiliki bakat-bakat seperti tersebut anda masih boleh menjana pendapatan sampingan yang akan menukarkan gaya hidup anda sekarang kepada yang lebih baik.. Saya kongsikan kepada anda Rahsia nya. maklumat lanjut boleh anda download secara percuma disini.. http://bit.ly/UeAP6s

proffads berkata...

Selain daripada tu ada satu cara lagi yang tak perlu kuar modal langsung. Cuma perlu ikuti 5 langkah rahsia yang sangat teruja..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.