Puisi Cinta: Kau Yang Terindah


Share on Tumblr
Kau Yang Terindah

Puisi Cinta

Tak pernah kurasakan cinta seperti ini
Kau buat aku menjadi belahan hidupmu
Kau jadikan aku ratu diistana cintamu
Hingga kurasakan kau sempurna dihati ini

Mungkin tak banyak kata tuk gambarkan dirimu
Tak banyak hiasan tuk indahkan dirimu
Tapi bagiku kau tetaplah yang terindah
Terindah dari segala anugrah

Kesabaranmu mengagumkan aku
Kesetiaanmu menyentuh qalbuku
Namun bodoh kadang kumenyakitimu
Terlalu bodoh jika ku berkeras dengan egoku

Sayang..
Kadang kumerasa tak pantas untukmu
Kadang kumerasa terlalu berlebihan kau mencintaiku
Kadang kumerasa terlalu tulus kau menyayangiku
Sedangkan aku begitu sering meneteskan air matamu

Sayang..
Kadang tak mampu kubendung airmataku
Saat kuingat semua kesetiaan dan kesabaranmu
Dalam menungguku tuk jemput bahagia itu
Dengan segala caramu tak mungkin pernah bisa untukku berpaling darimu

Kerna bagiku yang terindah telah kutemukan dalam dirimu..

Nukilan:
Nining
Puisi Cinta: Kau Yang Terindah

0 Komen:

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.