Bicara Cinta - Dia Bukan Milikku


Share on Tumblr

Kau hadir dalam mimpiku..
mengingatkan aku pada kisah lama..
Oh tuhan,adakah ku masih menyayangi diri mu..

Kini ku bahagia bersama insan lain..
begitu juga diri mu..
tapi kisah cinta kita masih belum dilupakan..

Benar kata orang..
cinta tidak semestinya bersatu..
dia bukan milikku dan aku bukan untuk dirinya...

Nukilan: chenta_kasih Bicara Cinta - Dia Bukan Milikku

25 Komen:

Tanpa Nama berkata...

andai cinta bkan utk d miliki mengapa hadir perasaan ini..mengapa hanya dirinya bertakhta d hati..jika dia bkan milikku..

Tanpa Nama berkata...

aieee,pa jaklh...

Tanpa Nama berkata...

cintailah sekadar saja,mungkin akn menjadi kebencian,bencilah sekadar saja mungkin akan menjadi kecintaan..
lupakanlah jika cinta itu hanya menyeksakan..
cinta xperlu dcari,tapi cinta itu memiliki..

Tanpa Nama berkata...

mencintai tidak semestinya memiliki

sindarella berkata...

cinta itu satu penderitaan.. kdg2 ia cukup mnis skli.. kdg2 ia cukup pahit utk diteln.. kisah cinta lama begitu pyh utk dilupakn.. bgaimana harus ku mencmbahkan cinta baru dlm hatiku sedngkn cinta lama tidak pernh lupus dlm jiwa ragaku...

Tanpa Nama berkata...

w 9a percya tOh ma cINta karna



w serIn9 x disakItin cIe ma y9 nmaNya cInta..

Tanpa Nama berkata...

huhhh...aku jua prnh mgalami ini...aku kni bahagia bsama org lain...begitu juga dirinya tp mengapa dia hadir kembali dlm mimpi2ku...mungkinkah aku rindu padanya atau dia rindu padaku...mn mungkin masa dapat d undur kembali...andai dpt di undur kembali pasti aku cuba sehabis baik utk mjd terbaik untuknya...

Tanpa Nama berkata...

hdr mu tuk kali ke-2 m'buat aku tersiksa..namun ini adlh kenyataanya kita tak ditakdirkan utk b'sama

Tanpa Nama berkata...

ku sedar cinta tak kan tumbuh andai tak memberi, ia tak kan bercambah andai tak ade yg menerima...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu penyakit hati..
tapi..
cinta itu juga pengubat hati..

Tanpa Nama berkata...

cintailah seseorang yang menyintai kita kerana dengan itu hidup kita akan jadi lebih ceria dan bermakna...ingatlah bahawasanya akan ada seseorang yang menyintai kita dengan tulus dari hatinya...

Tanpa Nama berkata...

AKU PUN PENAH MELALUINY..
SETIAP KALI BERJALAN KE MANE-MANE,AKU SENTIASE TERINGAT KT DIER SEOLAH-OLAH DIER BERADA DI CC KU...AKU TAU DIER BAHAGIA BERSAMA ORG YG TERSAYANG BEGITU JGK AKU TP AKU TERAMAT MYAYANGI DIE..
AKU X MAMPU MENIPU DR SENDIRI..SAPEHI MISRI..DOA KU SENTIASE MENGIRINGI MU MOGA ENGKAU BHAGI DGM PILIHAN MU ITU..AMIN YA RABBAL A'LAMIN...

Tanpa Nama berkata...

cinta memang gg seharusnya memiliki,
dengan qt melihat orang yg qt cintai bahagia .. rasanya cukup membuat qt ikut bahagia walau sebenarnyaa, cinta itu membuat kita yg kuat jd lemah, atau sebaliknya, org yg lemah jd kuat .

Tanpa Nama berkata...

cinta yg x kesampaian amat pedih n perit...
di mana kamu?
apa khabarmu?
i really miss u...
i really love u...
smg dikau bahagia....

hizal berkata...

ibarat laut yg tiada berombak,
pasti pantai akan kesunyian.
begitulah hidup ku ini semenjak kau pergi...
sayang jika hidup mu tiada bahagia
kembalilah pada ku sini...aku tetap disni....

Tanpa Nama berkata...

cinta hanyalah KEBODOHAN,
dan kekecewaan adalah kegilaan cinta!!!!!!!

"febby"
papua-jpr-sentani..

cokna berkata...

'mulanya cinta merasa indah perkenalan dsambut begitu gembira, megapa kini daku terluka akibat dirimu bertunang sudah...begitulah nasib seorang wanita yang mudah sangat terpedaya dengan pujukan dan layanan mesra, malang sungguh nasi bakal isterinya jika mengetahui kecurangan tunangnya.. inilah dia releati kehidupan, sebenarnya ape yang lelaki inginkan pada seorang wanita or isteri?

chinta85 berkata...

TUNANG???? YE AKU SUDAH BERTUNANG, TAPI HATIKU MASIH TERINGAT KEPADA SI DIA...HUHU MENGAPA CINTA KITA TERHALANG...MENGAPA IBU MEMBENCI DIRIMU...TUNANGKU, HATIKU TERLUKA DENGAN SIKAPMU MENGAPA AKU SERING MENANGIS KERANAMU...IBU, ADAKAH IBU TAHU HATI ANAKMU INI...IBU DEMI IBU KU SANGGUP BIARKAN HATI INI MENANGIS ASALKAN IBU TIDAK MENANGIS KERNA PILIHANKU...

Tanpa Nama berkata...

amoi85

anys_myra berkata...

aku sygkan dea ................................................................................................................................................

Tanpa Nama berkata...

sungguh aku tak sendirian memilih jalan begini,
benda terbaik yang aku buat adalah merelakan pemergiannya kerana nak kan dia bahagia..
tapi hingga sekarang dia tak mampu untuk aku hilangkan dalam hati..
seperti semua,,,wahai sayangku, di mana kamu?

Tanpa Nama berkata...

Cinta sejati i2,,tdk dpat di miliki se utuhnya................

Tanpa Nama berkata...

mngpa hrz dea jg aq cnta sdgkn dea xprnh mnghrgai cnta yg aq brkn spnh ht aq ini...mnpa tdk dr dlu dea ktkn pde aq klo aq mnyshkn dea dan dea xprnh bhgia bsma dgn aq??
mngpa dlo dea ktkn aq lh kksih dea yg trawal dan rakhir...
mnpa bgtu pyh bt aq mlpakn dea???
sdgkn dea dgn sng sgt mnduakn cnta yg km bna dgn bhgia dr dlu tp msnh dgn tba2 krna kcrgn dea...
andai dpt q undrkn msa psti aq xakn mnrma dea mnjd kksh aq wlopn dea mryu kpda aq...

Tanpa Nama berkata...

kadang2 dlm hati ini terdetik juga ....kan bagus kalau aku bangs ckinese mungkin aku akan dapat dia.ennjhin

Tanpa Nama berkata...

mengapa ka cinta penuh gan kepalsuhan..?

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.