Luka Cinta


Share on Tumblr
Benar, amat pahit untuk sembuh daripada luka cinta. Tiada petua pantas kerana mencintai dan dicintai adalah satu anugerah. Dan untuk membuang jauh anugerah itu adalah satu kesakitan yang mendalam.



Pepatah mengatakan: 'Jangan mengharapkan balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang di hatinya, tetapi jika tidak, berbahagialah kerana cinta tumbuh di hatimu.'
Luka Cinta

9 Komen:

ELFarahin berkata...

saya bersyukur kerana cinta tumbuh di hati saya dan saya sangat mengagumi kehebatan dan keindahannya,disebabkan kagum saya lupakan pembohongan yang saya cuma pura-pura bahagia an pura-pura tidak menangis akan kesakitan luka cinta saya.Pura-pura bahagia,pura-pura gembira,akhirnya saya sesat.Tanpa sedar cinta memijak saya.Saya diperhambakan.......

http://bisikanhatiain96.blogspot.com/

ayyasija berkata...

cinta 1 naluri yg dmiliki oleh stp insan.rasa ingin cinta dan di cintai,kasih mengasihi.namun,cinta yg abadi adalah cinta yg di bina atas keikhlasan hati,bukan sekadar dipersenda...

ayyasija berkata...

kekecewaan 1 situasi yg amat ssh utk dihadapi.1 cara yg amat mudah utk menangani kdaan tersebut ialah...bnyk dekatkn dri pd yg maha kuasa,,,you never alone,(Allah)alwayzzz bside u..

Tanpa Nama berkata...

memg betul menyintai xsemestinya memiliki..pts cinta sememgnya menyakitkan..tetapi bl kita dh bertemu dgn si pencinta yg betul ikhlas dlm pencintaan baru kita sedar yg nikmat cinta ALLAH itu lbh agung...subahanallah

Tanpa Nama berkata...

apa guna mencintai tetapi tidak di cintai..lebih baik cari yg baru..dan usah di tanggisi perkara yg lalu..kerana dgn menaggis tidak dpt membantu..

Tanpa Nama berkata...

arti.. cinta.. tak selsai selsaix... datang... aq selalu menggalah d dlam percintaan... agar seorang kekasih setia... namun tusemua hx... semata fiktf belakang... seorang kekash yg aq cyg end yg aq cintaai,,, hx bisa mendua kan cintax kepd orang lain... namun aq selalu tabah menerimax.. numun pd akhrx,,, rasa kecewa aq pun datang.. d saat drx menjadi milik orang lain... perasaan aq begitu hancur dan terluka.. adakah aq dpat cinta yg bisa mencintai cinta... ap adax

Tanpa Nama berkata...

cinta sememangnya indah...tapi bila terluka hanya kpd Dia kita berserah...saya pernah dicintai dan mencintai..tapi kini hanya tinggal kenangan untuk dikenang...hanya pada ALLAH saye mendekatkan diri agar diberi petunjuk dan jalan penyudah yang baik...amin,

Tanpa Nama berkata...

CINTA ITU INDAH
TERLUKA ITU MENYAKITKAN

Tanpa Nama berkata...

saya pernah mencintai seseorang dalam diam2... tapi bila saya dapat tahu dia sudah berpunya hati saya sakit sgt2..... saya tak tahu kenapa sukar sekali utk sya lupakan dia.. mgkin disebabkan dia cinta pertama sya... saya jatuh cinta kat dia sjak sya ting 4.. sya seorg yg sukar utk mencintai seseorg karna bagi sya, sya mahukan lelaki yg perfect 10.. tapi sya tak pernah jumpa shggalah sya ting 4.. sya suka kan dia bkn karna pras rupa dia.. mmg sya xnafikan dia mmpunyai pras rupa yg kacak mlah dia juga seorg yg paling diminati oleh girl kat sek.... tapi sya xpndg smua itu.. yg sya pndg hnyalah sikap dia.. dia seorg yg cool.. ad mslah ke xde ke.. dia ttap cool... dan sbb itulah sya suka sgt2... sya ad bgithu kwan sya.. tapi kwan sya bgitau adik dia... sya sgt2 terkejut... mula2 bila sya berselisih dgn dia, dia akn snyum tapi lpas kjdian adik dia thu sya sukakn abg dia... tiap kali sya jumpa dia pasti dia mgelak... sakit sgt2 ati sya... sya xde niat pun utk lukakan dia namun cinta sya terhdapnya adlah suatu persaan yg ikhlas.. nmun kini sya dah redha.. dia mgkin bkn yg trbaik utk sya... nmun kdg2 hati sya mgatakn dialah yg terbaik... shgga kini sya masih sukar utk mmbuka pintu hati sya utk org lain.. dan sya memlih utk trus berhrap..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.