Puisi: Kemilau Kasih


Share on Tumblr

Kemilau Kasih

Masih berupayakah aku?
untuk mencari kemilau kasih,
setelah aku jauh tersisih,
dihanyut ke dunia yang asing.

Aku semakin alpa,
alpa dengan sandiwara dunia;
dan aku semakin leka,
tanpa menghiraukan yang maha esa.

Kehidupan aku jauh melayang tanpa arah,
mendustakan jasad ke lembah leta;
aku dibuai dengan sandiwara dunia,
tanpa aku sedari hidupku semakin terseksa.

Masih adakah kemilau kasih?
setelah aku jauh berpaling,
masih adakah kemaafaan?
setelah aku melakukan kekhilafan.

Nukilan:
Mas Idayu
Puisi: Kemilau Kasih

0 Komen:

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.