Mitos bentuk bibir perempuan


Share on Tumblr
Mitos bentuk bibir

* Bibir segar dan kemerahan

Wanita yang mempunyai bibir segar dan kemerah-merahan secara semula jadi didakwa mempunyai tubuh badan sihat, sekali gus pandai menjaga kesihatan diri. Mereka dianggap ceria hinggakan ramai yang suka berkawan dengan wanita ini kerana pandai menyesuaikan diri dan ramah dalam pergaulan. Wanita ini juga mampu memberi keriangan kepada pasangannya dengan sifat keaslian wanita. Dirinya suka disayangi dan mahukan kasih sayang sepenuhnya.


* Bibir yang biru (pucat)

Tidak kira apa juga bentuk bibir wanita ini, cahayanya kelihatan kebiruan. Biasanya wanita ini tidak begitu boleh diletakkan kepercayaan. Kata-katanya tidak boleh dipercayai malah selalu bersifat ingkar dan cuai terhadap tanggungjawab. Cerewet dan suka menimbulkan perselisihan dengan pasangannya. Jika anda ingin menjadi kekasihnya, anda hendaklah seorang yang boleh mengatasinya atau mengawal wanita ini.

* Bibir yang tipis

Tipis bukan bererti nipis! Wanita memiliki bibir tipis pada umumnya banyak mulut dan suka berbicara. Mereka gemar melakukan sesuatu dengan caranya sendiri tanpa mempedulikan apa kata orang lain. Wanita ini pandai memujuk rayu dan tahu juga berpura-pura dalam memainkan peranan demi kepentingannya. Wanita ini juga mempunyai nafsu yang cukup besar dan memerlukan belaian yang penuh kehangatan daripada pasangannya. Wanita ini bersikap optimis dalam menjalani kehidupannya.

* Bibir yang mungil

Wanita ini secara umumnya mempunyai gaya dan pesona yang mendebarkan lelaki. Selalu mempamerkan gaya keanak-anakan dan bersifat manja. Suka didampingi dan dibelai oleh pasangan. Wanita ini juga suka bergantung kepada orang lain, tidak mempunyai pendirian yang mantap lantaran selalu bersikap ragu-ragu dengan apa dilakukan mereka. Mereka boleh menjadi ibu yang baik serta suri rumah bertanggungjawab. Namun suka merungut dan berleter jika tidak mendapat apa yang diingininya.

* Bibir yang tebal

Wanita ini dikatakan mempunyai nafsu yang kuat. Sukakan kemesraan dan kehangatan. Dia juga bersikap agak bebas juga terbuka apalagi jika dikaitkan dengan persoalan cinta mahupun seks. Mampu memberi keseronokan dan kesenangan kepada pasangannya, namun boleh juga menimbulkan suasana yang sebaliknya lantaran sikapnya yang suka mencemuh dan memalukan di tengah ramai. Wanita ini tidak suka sikap berpura-pura. Dia boleh menjaga rahsia dengan baik. Bagaimanapun jika dia mula membenci seseorang, kata-kata yang dihamburkan mampu menyinggung perasaan. Begitu mementingkan kecantikan dan bersolek lama dan wang dihabiskan untuk tujuan kecantikan serta bersikap boros.

* Bibir sentiasa terbuka

Mempunyai keinginan yang tinggi dari segi kehidupan dan seks. Dalam soal kerja atau tanggungjawab, mereka cukup berdisiplin dan mencapai prestasi yang membanggakan. Ramai wanita jenis ini memperoleh kedudukan yang baik dalam kerjaya kerana mampu berjaya dalam setiap bidang yang diceburinya. Optimis dan bermatlamat. Dia juga mudah jatuh cinta dan berusaha sedaya-upaya untuk memiliki atau memenangi hati lelaki yang dicintainya. Tidak segan atau malu untuk meminta apa yang dihajati dalam perhubungan. Wanita ini juga pandai merangsang pasangan dengan gaya yang hebat dan erotik. Pandai memanfaatkan keistimewaan diri.
Mitos bentuk bibir perempuan

6 Komen:

Tanpa Nama berkata...

ya tuhan ku berikan lah aku kekuatan untuk mndpt cinta sejati aku .. aku tidak selayak membuat kekasih walau pun masih sayang dia tetapi curang membuatnya ya allah ampunkan la kasih ku dia tidak besalah aku yg bersalah .biarkan la dia dengan yg lain aku tidak perlu lagi membuat nya aku nmembiarkan nya sama yg lain aku sesih sgat2 aku bersyukur berdoa kpada tuhan mohon engkau ragui semua nya tetapi aku masih sayang dia . aku mesti membuat keputusan untuk kekasih aku .. aku akan membuat mereka bahagia dan aku berdoa untuk seglanya aku curang!! aku tak dpat lupa kasih aku mcm mna ya allah tolong la ya allah aku merayu kepada mereka ambil la nyawa aku sebelum telambat ...

Tanpa Nama berkata...

... :) ....

Unknown berkata...

huhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

jgn mudah putus asa ,..masih bnyak org yg syg awk ,,..mngkin dy bukan jodoh awk ,...
awk sbr yee ,..cy doakan awk dpt jodoh yg plink bek ..dan xpyh rsa b'salah sgt ambl la kesalahan 2 sbagai pngajaran dlm hdup awk ,..

Tanpa Nama berkata...

ehee . betol la 2

Unknown berkata...

Ade x personalii bg pompuan yg bibirnyer seblah mcm ade bngkak dekat hjng atas bibir,smntara sblah lg tebal????? Apa makne nye 2????

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.